קאטו נטוורקס של שלמה קרמר גייסה 20 מיליון דולר

החברה, שנחשפה ב"גלובס" ופועלת בעולם האבטחה הארגונית, הוקמה גם על-ידי מייסד ומנכ"ל Incapsula לשעבר, גור שץ, וגייסה מהקרנות USVP ו-Aspect Ventures

הסטארט-אפ Cato Networks, שהקים שלמה קרמר, ממייסדי צ'ק פוינט ואימפרבה, עם גור שץ, מנכ"ל ואחד ממייסדי הסטארט-אפ Incapsula, שנרכשה על-ידי אימפרבה, גייס 20 מיליון דולר. את הגיוס בחברה, שנחשפה לראשונה ב"גלובס"הובילו הקרנות Aspect Ventures ו-US Venture Partners - USVP. החברה פועלת בעולם האבטחה הארגונית.

מדובר בגיוס הראשון של החברה, שעד כה התנהלה מתחת לרדאר ועל בסיס השקעות של קרמר ושץ בלבד. החברה מתכננת להשתמש בגיוס הנוכחי כדי לקדם את אסטרטגיית השיווק שלה ולגייס עובדים לחברה. הפתרון של קאטו יושק לקהל הרחב במחצית הראשונה של 2016, כשכיום החברה, שהוקמה בתחילת השנה ומעסיקה כ-20 עובדים בתל אביב, נערכת לביצוע פיילוטים עם לקוחות.

קרמר ושץ רואים ב-Cato Networks בתור השלב הבא בהתפתחות פתרונות האבטחה לרשת הארגונית. "קצב התפתחות איומי האבטחה עולה על המהירות בה ארגונים מסתגלים לשינויים וכתוצאה מכך נוצר פער איכות בין יכולות האקרים למערכות ההגנה הקיימות בארגון", אמר קרמר. "על-ידי מינוף יכולות ענן, תוכנה וגישות חדשות לארכיטקטורת הרשת הארגונית, קאטו תאפשר לארגונים ליהנות מרשת ארגונית מאובטחת ומהירה".

סטיב קראוז, שותף כללי בקרן USVP, אמר כי "המעבר ליישומים מבוססי ענן והמוביליזציה של העובדים הפכו לאחד האתגרים הגדולים ביותר עבור אבטחת מידע בעולם של תאגידים מבוזרים. קאטו נטוורקס שמה לעצמה למטרה לפשט את אבטחת הרשת, מתוך הכרה שאבטחת מידע המבוססת על קופסאות חומרה המפוזרות ברחבי הארגון אינה מודל אפקטיבי - במיוחד עבור חברות בסדר גודל בינוני".

ת'רסיה גו, מייסדת Aspect Ventures, הוסיפה כי "קאטו נטוורקס אימצה גישה לאבטחת רשת המבוססת ענן כפתרון למורכבות שמאפיינת אבטחת רשתות, החושפת ארגונים להתקפות האקרים שחודרים דרך נקודות תורפה הנובעות מבעיות איכות ותצורה של פתרונות האבטחה. לשלמה קרמר כבר הייתה השפעה משמעותית על עולם אבטחת המידע, ואנו רואים את הפוטנציאל של קאטו נטוורקס לייצג את השינוי המשמעותי הבא בתחום זה".

יש לציין כי לגו וקראוז היסטוריית השקעות מוצלחת בתחום הסייבר בישראל, לרבות השקעות בחברות קודמות של קרמר כמו אימפרבה, טראסטיר וצ'ק פוינט.