שטייניץ בחב' החשמל: "תחושה קשה שלא נעשה הכל"

שר האנרגיה: "הוריתי על בדיקה חיצונית של התנהלות חברת החשמל" ■ "היקף הנזקים - כנראה הגדול ביותר בתולדות המדינה" ■ "נצטרך לחזק את מערכת ההולכה והחלוקה, כדי שנוכל לעבוד בפגעי טבע ואירועים ביטחוניים"

יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור
יובל שטייניץ / צילום: אוריה תדמור

אירוע הפסקת החשמל הנוכחית הוא החמור ביותר בתולדות המדינה. כך העריך  היום (ג') שר האנרגיה יובל שטייניץ, בביקור בחדר הפיקוח הארצי של חברת החשמל ברמת-השרון.

"קיבלנו סקירה על המצב הנוכחי. האירוע חמור מבחינת היקפו ומבחינת הסבל שנגרם לאזרחים", אמר שטייניץ. "מה שהוסיף לחומרה זו התחושה הקשה שלא נעשה הכול, זו הייתה שגיאה שתוקנה בהתערבות ההנהלה. היקף הנזקים הוא כנראה הגדול ביותר בתולדות המדינה. זה אירוע חריג מאוד מבחינת עוצמת הרוחות וקריסת ההולכה. האירוע צומצם מאוד בהיקפו, והחברה עושה כל מאמץ שעד הערב לא יישארו בתים מנותקים".

שטיינץ אמר עוד: "יו"ר ומנכ"ל חברת החשמל ציינו בפניי שהם ממנים צוות בדיקה פנימי, ואני מברך על כך. הוריתי גם על בדיקה חיצונית בראשות מנכ"ל משרד האנרגיה בשיתוף כל הגורמים הרלוונטיים. הצוות יבחן את התנהלות חברת החשמל באירוע ובמה שקדם לאירוע מכל ההיבטים, ויגיש לי מסקנות בהקדם האפשרי. המטרה היא להבין מה קרה, איפה היו שגיאות ואיך לתקן בעתיד.

"גם אם במדינות המערב יש אירועים בהם יש ניתוקי חשמל ומים, זה לא מנחם. המטרה היא לתת שירות יותר טוב ויותר יעיל מהמקובל במדינות מערביות אחרות. האירוע אינו קביל, צריך להסיק לקחים. בנוסף בכוונתי לטפל במשק האנרגיה על כל היבטיו. נצטרך לחזק את מערכת ההולכה והחלוקה וזה כמובן ידרוש משאבים של המדינה כדי שנוכל לעבוד מול פגעי הטבע ובמקרה של אירועים ביטחוניים. ראוי שתהיה בדיקה חיצונית ומקיפה".