דלתא נהנית מצמיחה בארה"ב ונפגעת מהשפעות מטבע באירופה

הכנסות החברה צמחו ברבעון השלישי ב-6.5% ל-285 מיליון דולר, אך הרווח הרבעוני ירד ב-3% ל-13.5 מיליון דולר

אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי
אייזיק דבח / צילום: תמר מצפי

חברת ההלבשה התחתונה דלתא סיכמה אמש את הרבעון השלישי של 2015 עם שיפור של 6.5% בהכנסותיה, שהגיעו ל-285 מיליון דולר, אולם שחיקה בשיעורי הרווחיות מהמכירות הובילו לירידה של 3% ברווח הרבעוני, שעמד על כ-13.5 מיליון דולר. בסיכום תשעת החודשים הראשונים של 2015 המגמה דומה, עם עלייה של 5% בהכנסות, שהצטברו ל-793 מיליון דולר וירידה של 3.5% בשורה התחתונה, שהסתכמה בפחות מ-32 מיליון דולר.

דלתא, שבשליטת מנכ"ל החברה אייזיק דבח, עוסקת בייצור ושיווק הלבשה תחתונה, גרביים, חולצות ובדים. מתוצאות החברה עולה, כי השוק האמריקאי ממשיך למשוך את תוצאותיה קדימה, ובסיכום הרבעון המכירות שם קפצו ב-17% ל-172 מיליון דולר. סכום זה מהווה 61% מסך מכירות הרבעון שלה, לעומת 55% ברבעון המקביל אשתקד.

תוצאות דלתא
 תוצאות דלתא

לעומת זאת, בשוק האירופי סבלה דלתא מהשפעות מט"ח, כתוצאה מהיחלשות היורו מול הדולר. מכירות החברה בגרמניה צנחו בסיכום רבעוני ב-7% ועמדו על כ-40 מיליון דולר, והמכירות ביתר מדינות אירופה נחלשו ב-4% לסכום דומה (כ-40 מיליון דולר). בדלתא מציינים כי בנטרול השפעות מט"ח, המכירות בגרמניה דווקא עלו ב-10% והפעילות ביתר מדינות אירופה עלתה ב-3%.

גם הפעילות בישראל הושפעה לשלילה, כתוצאה מהיחלשות השקל מול הדולר, ובסיכום רבעוני נחלשה ב-7% ל-29 מיליון דולר, אולם בנטרול שינויי מט"ח התחזקה ב-2%.

בשורה הגולמית מציגה דלתא יציבות, עם רווח של 83 מיליון דולר, אולם שיעורו מהמכירות ירד מ-30.9% ל-29.2%.

בדלתא מייחסים את הירידה להקטנת "חלקן היחסי של מכירות חברת שיסר (הפועלת עבור דלתא בגרמניה, א'ל') ודלתא ישראל, המאופיינות בשיעור רווח גולמי גבוה יותר, מתוך סך המכירות. הקטנת חלקן היחסי של שיסר ודלתא ישראל", מוסיפים בחברה, "נבעה בעיקר מתרגום תוצאות פעילותן מאירו ומשקל, בהתאמה".

אייזק דבח מסר היום כי "הרבעון השלישי היה בהתאם לציפיותינו. המכירות ברבעון ובתשעת החודשים הראשונים של 2015 צמחו בשיעור דו-ספרתי, בהובלת גידול במכירות מוצרי אקטיב ווייר. הצמיחה במכירות במונחי מטבע מקור באה לידי ביטוי בתקופות הדיווח בכל השווקים הגיאוגרפיים שבהם אנו פועלים".

במקביל לדוחות הודיעה דלתא על חלוקת דיבידנד של 3.5 מיליון דולר לבעלי המניות.

דלתא חזרה על תחזיותיה ל-2015, וצופה שהמכירות השנתיות ינועו בטווח של 1.08-1.095 מיליארד דולר - המשקפים צמיחה אורגנית של 7%-9% במונחי מטבע, ורווח למניה בטווח של 1.88-2 דולרים. מניית דלתא, שנסחרה היום במגמה חיובית, הוסיפה לערכה בשנה החולפת כ-15%, ומשקפת לחברה שווי של כ-3 מיליארד שקל.