נעילה מעורבת בת"א; רבוע כחול זינקה 17.2%, פרטנר 4.2%

הנהלת אלון רבוע כחול, בעלת השליטה ברשת מגה, גיבשה אמש מתווה להסדר חוב ■ המלצת "קנייה" למניות כיל מבנק אגוד ■ מגמה חיובית בשוקי העולם ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל ■ מיילן תתחיל להיסחר בת"א ביום רביעי

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

המסחר בבורסה של תל-אביב נחתם היום (ב') במגמה מעורבת, בעוד מדד המעו"ף סגר בעליות קלות ומדד ת"א 75 השיל מערכו 0.2%. זאת ברקע למגמה חיובית בוול סטריט ובבורסות אירופה. בשוק האג"ח הממשלתיות המגמה שלילית והשקליות הארוכות נסחרו בירידות של עד 0.8%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.3 מיליארד שקל.

יוטב קוסטיקה, הכלכלן הראשי במור בית השקעות, מציין כי "ה"משבר" הסיני מסוף אוגוסט כמעט ונשכח, והעיניים נשואות כעת לנתוני התעסוקה בארה"ב. למרות העלייה בהסתברות להעלאת ריבית בארה"ב עוד ב-2015 אנו סבורים שגם אם תגיע אחת כזאת היא תתרחש בעיקר בשל הרצון לשמור על אמינות הפד. בהתסכלות גלובלית, רוב מדינות העולם מיישמות מדיניות מוניטרית מרחיבה מאוד, ואנו מתקשים לראות כיצד ארה"ב יכולה להתנתק מהעולם בהקשר זה. בשוק המקומי, אנו רואים חזרה של חברות מכל קשת הדירוגים המגייסות חוב, מה שמלמד כי המשקיעים, למרות התנודתיות הגבוהה בשנה האחרונה, מחפשים היכן להניח את כספם בעולם ריבית האפס. אנו לא רואים שינוי במגמה זו בחודשים הקרובים".

בשווקים ממתינים כאמור לפרסום נתוני שוק העבודה בארה"ב ביום שישי הקרוב. איציק נוי, מנכ"ל סמארט קפיטל, מציין כי "שוק העבודה האמריקאי, הקרין עוצמה בשנתיים וחצי האחרונות, ואפשר לבכירי הפדרל ריזרב לחלום על חזרה לנורמליזציה בשיעורי הריבית כבר השנה. על אף חוסנו היחסי של שוק העבודה האמריקאי ומצב אבטלה נמוך (5.1%), נתון התווספות המשרות לשוק העבודה מחודש יוני השנה, ממשיך לאכזב פעם נוספת".

"בארבעת החודשים האחרונים, התווספו לשוק העבודה בסך הכל כ-753 אלף משרות - נתון נמוך בכ-20% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה. חשוב מכך, שיעור ההשתתפות בעבודה, ירד ל-62.4% - הנתון הנמוך ביותר משנת 1977. במצב בו האינפלציה אפסית ואף במגמת ירידה ושוק העבודה מאט, העלאת הריבית תדחה לפחות עד מרץ 2016 אם לא רחוק יותר", אומר נוי.

 

סלינגר למגדל: בטלו חלוקת דיבידנד

מניות הגז המשיכו לבלוט במסחר. אתמול התפטר שר הכלכלה אריה דרעי בדרך לאישור מתווה הגז, כאשר זמן קצר לאחר מכן אישרה הממשלה פה אחד את העברת סמכויותיו לרה"מ נתניהו. מניות הגז, ביניהן אבנר , דלק קידוחים ורציו , זינקו בעקבות המהלך וממשיכות לעלות גם הבוקר.

המפקחת על שוק ההון, ביטוח וחסכון במשרד האוצר, דורית סלינגר, דורשת מחברת מגדל לבטל חלוקת דיבידנד בהיקף של כ-200 מיליון שקל. סלינגר טוענת, במכתב ששלחה למגדל, כי חלוקת דיבידנד בעת הזאת "ולנוכח חוסר משמעותי ביותר בהון בהיקף של מספר מילארדי שקלים, יש בה כדי לפגוע בניהול התקין של עסקי החברה ובהיערכותה ליישום משטר כושר פירעון חדש וכי על כן היא דורשת שדירקטוריון החברה יתכנס ויבטל את חלוקת הדיבידנד האמורה".

האנליסט יהונתן רז מבנק אגוד פרסם עדכון לסקירתו על מניית כיל . לדברי רז, " לאור הנמכת ציפיות בנוגע למחיר האשלג והביקוש אליו ברבעון 3 אנו מפחיתים את מחיר היעד מ-28.7 שקל למניה ל-27, ההמלצה נותרת על "קנייה". עם זאת, "המצב כיום, לאור ההתעכבות האחרונה בנושא מתווה הגז ולאור התפטרותו של השר דרעי ממשרד הכלכלה, עשוי לשפר את עמדתה של כיל בהמשך בכל הנוגע לששינסקי".

בריינסווי דיווחה היום על תוצאות חיוביות בניסוי מעקב בחולי פרקינסון.

הנהלת אלון רבוע כחול , בעלת השליטה ברשת מגה, גיבשה אמש עם נציגות מחזיקי האג"ח ועם נציגים של הבנקים העיקריים שלה מתווה להסדר חוב הכולל דחייה ל-5 שנים של תשלום הרוב הגדול של קרן החוב של רבוע כחול כלפיהם. לפי החברה, ההסדר גובש "באופן שיאפשר לרבוע כחול לממש ולהשיג שווי מרבי עבור נכסיה ולעמוד במלוא התחייבויותיה כלפי מגה על-פי ההסדר שאושר בבית המשפט".

חברת התרופות מיילן תתחיל להיסחר בבורסה בתל-אביב ביום רביעי הקרוב. שער הבסיס שייקבע למניה יהיה שער הסגירה של מניית החברה במסחר בנאסד"ק היום, מוכפל בשער היציג של הדולר (באגורות) מחר (ג').