בריינסווי דיווחה על תוצאות חיוביות בניסוי ומזנקת בכ-5%

החברה, שמפתחת טכנולוגיה לטיפול בהפרעות מוחיות, הודיעה על תוצאות סופיות בניסוי מעקב בחולי פרקינסון ■ בניסוי נמצא בין היתר כי בתקופה שלאחר הטיפול, נצפתה ירידה משמעותית ומובהקת מבחינה סטטיסטית בטווח רחב של סימפטומים מוטוריים

בריינסווי / צילום: רפי קוץ
בריינסווי / צילום: רפי קוץ

חברת הביומד בריינסוויי , המפתחת טכנולוגיה לטיפול בהפרעות מוחיות, הודיעה היום (ב') על תוצאות סופיות בניסוי מעקב בחולי פרקינסון בעקבות ביצועו של ניסוי אשר בחן את יעילות הטיפול בעזרת מכשיר החברה בסובלים מפרקינסון כתוספת לטיפול תרופתי קיים, כולל מעקב לאחר סיום הטיפולים.

ניסוי זה כלל 45 חולים הסובלים מפרקינסון ואשר מטופלים באופן קבוע בתרופות. המטופלים קיבלו בממוצע 14 ימי טיפול בעזרת מכשיר החברה במהלך שלושה שבועות. כל יום טיפול כלל גירוי בתדירות איטית (Hz 1) של האזור המוטורי העיקרי (1M) למשך 16 דקות, ומיד לאחר מכן גירוי בתדירות מהירה (Hz 10) של קליפת המוח הקדמית (lateral PFC) למשך 16 דקות נוספות.

בניסוי נמצא כי בתקופה שלאחר הטיפול, הן מיד לאחר סיומו והן במפגש המעקב, נצפתה ירידה משמעותית ומובהקת מבחינה סטטיסטית בטווח רחב של סימפטומים מוטוריים (כגון קצב הליכה, כמות הנפילות ויציבות) וכן של סימפטומים לא-מוטוריים (כגון דיכאון המלווה פרקינסון). בנוסף, הטיפולים לא גרמו לתופעות לוואי חמורות או לחוסר נוחות מיוחדת.

החברה הוציאה לפועל בשנים האחרונות אסטרטגיה שנועדה להרחיב את הפעיות שלה בארה"ב. במסגרת אסטרטגיה זו, לפני כחודש הודיעה בריינסווי כי התקבלה הזמנה של מערכות Deep TMS שהיא מפתחת, מרשת המרפאות NeuroMed לטיפולים פסיכיאטריים ברחבי ארה"ב. במסגרת ההתקשרות התחייבה NeuroMed להזמנת מינימום 10 מערכות ב-3 השנים הקרובות, מתוכן תתבצע הזמנה מיידית של שתי מערכות.