"מהרגע שהתחתנתי הרגשתי שאני משלמת מחיר"

היא כבר הכינה עצמה לחיים בבית הנשיא, עם בעלה מאיר שטרית, אלא שאז התפוצצה פרשת עוזרת הבית ושינתה את העלילה ■ רות שטרית, שמשרד פרסום שלה התברג בין 10 המובילים, בריאיון בלעדי ל"ליידי גלובס"

רות שטרית / צילום: רונן פדידה
רות שטרית / צילום: רונן פדידה

הקלפים של הזוג שטרית היו מונחים בצורה מופתית על השולחן. בדיוק בעיתוי הנכון, אחרי קריירה ארוכה שלו בפוליטיקה הישראלית וקריירה מרשימה שלה בעולם הפרסום, הגיע הרגע עבורם להחליף כתובת, לעלות לעיר הבירה ולהגיע אל בית הנשיא. אבל הגורל מערבב את הקלפים שבהם אנו משחקים, כפי שאמר ארתור שופנהאואר, ובמקום ארגזי קרטון צץ סיפור העוזרת - הסכם החשאיות שנחתם שנתיים קודם לכן בין מאיר שטרית לבין העוזרת שאיימה להגיש נגדו תלונה במשטרה על הטרדה מינית, ובמסגרתו שילם לה על-פי הפרסומים 270 אלף שקל. החלום הוסט ממסלולו.

"במערך הכללי של הדברים, הסיפור הזה הוא רק נקודה קטנה, כתם קטן בחיים של פוליטיקאי, שתמיד תופרים סביבם סיפורים ומעשיות שבהם האמת והדמיון מתערבבים", אומרת רות שטרית בריאיון בלעדי ל"ליידי גלובס". "מה שיותר מעניין זה 'סיפור עוזרת הבית' כאירוע אנתרופולוגי. דרך מעגל החברים הטובים שלי אני מקבלת מדי פעם דיווחים מסמרי שיער על כל מיני שמועות מגוחכות".

- אז למה את לא אשת הנשיא היום?

"יוצא לי לשמוע את השאלה הזאת המון. מאיר אהוד על הציבור ובהחלט היה הופך לנשיא ראוי. הוא גם בעל ניסיון ציבורי רב, שזה דבר יקר-ערך. אבל בפוליטיקה לא בהכרח האדם הראוי או האהוב ביותר הוא זה שמקבל את התפקיד. זה קשור לדילים פוליטיים שהצליחו להכריע את הכף, אינטרסים גלויים וסמויים של גורמים שונים המחזיקים בכוח ובהשפעה.

"עם זאת, למזלו של הציבור נבחר אדם ראוי - רובי נשיא אהוב ומוערך, והוא עושה עבודה מדהימה בתפקיד".