הישראלית שהעלתה מחזה במימון המונים מתכוננת לדבר הבא

כמו הדמות הנשית במחזה שכתבה, גם שירלי בייטל-נתיב מתמרדת נגד הוראות ההפעלה שהחיים חילקו לה ■ את המחזה העלתה ב'הבימה' הודות למימון המונים; עכשיו היא נערכת למחזה הבא ■ מיוחד ל"ליידי גלובס"

שירלי בייטל–נתיב / צילום: איל יצהר
שירלי בייטל–נתיב / צילום: איל יצהר

כששירלי בייטל-נתיב, 37, הגישה את המחזה 'הוראות הפעלה' לפסטיבל בצוותא, בתיאטרון הביעו מיד עניין בהעלאת המחזה, אך מבלי להשתתף במימון שלו. וכך, גיוס התקציב כולו הוטל על כתפיה, למרות שלא היה לה שום ניסיון קודם או ידע בנושא.

"אחרי שחיכיתי כל כך הרבה זמן להזדמנות, אמרתי לעצמי שלא אתן לדבר פעוט כמו הון לעצור אותי", היא מספרת ל'ליידי גלובס'. "מיד כשיצאתי משם פתחתי פרויקט באתר גיוס ההמונים הד-סטארט. זה היה לפני כשנה וחצי, ואנשים עוד לא כל כך הכירו את האפשרות הזאת, שבה אתה 'תורם' סכום ומקבל משהו בתמורה, למשל סדנה איתי. הפרויקט היה פתוח ל-40- יום, שבמהלכם הייתי צריכה לגייס 40 אלף שקל, או שכל מה שמגויס יורד לטמיון.

"בהתחלה פניתי למשפחה וחברים. שלחתי מיילים לכולם, פרסמתי בפייסבוק. ניסיתי לעשות את זה לבד. עסקתי בזה יום יום, זה היה כמו קיבוץ נדבות. אנשים אמרו לי שזו פאדיחה, כי כסף מבקשים כשאת בצרה, ואני הייתי צריכה להסביר שכולם עושים את זה. זה כולל לתזכר אנשים, להיות חשופה לביקורת. היו אנשים שלא הגיבו לזה טוב".