דוד בן-בסט: יוזמת מירי רגב תהרוס את הרדיו האזורי

יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזוריות תוקף את היוזמה של שרת התרבות להוסיף תחנה רדיו צבאית נוספת לצד גלגלצ, אשר תשדר מוזיקה ישראלית בלבד עם דגש על מוזיקה מזרחית

דוד בן בסט/ צילום: יוסי כהן
דוד בן בסט/ צילום: יוסי כהן

יו"ר התאחדות תחנות הרדיו האזוריות, דוד בן-בסט, תוקף את היוזמה של שרת התרבות מירי רגב להוסיף תחנה רדיו צבאית נוספת לצד גלגלצ, אשר תשדר מוזיקה ישראלית בלבד עם דגש על מוזיקה מזרחית.

"למרות חברותי עם מירי רגב, הדבר יהרוס את תחנות הרדיו האזוריות החיות מפרסומות", אמר בן-בסט, בעלי התחנות רדיוס ורדיו לב המדינה, ל"גלובס". לדבריו, "הרעיון אינו ישים, ואתנגד לו בכל תוקף".

על-פי יוזמת השרה, אשר על-פי הפרסום באתר ynet נהגתה בשיתוף עם מפקד גלי צה"ל ירון דקל, נבחנות מספר אפשרויות שיתנו מענה לביקורת הקשה של יוצרים נגד גלגלצ, אשר טוענים כי התחנה מתעלמת מהם.

רגב ודקל הגיעו ל-3 אפשרויות: הראשונה - הקמת תחנה אחות לגלגלצ, "גלגלצ עברית"; העלאה של אחוזי השמעת המוזיקה העברית בתחנה ל-55% במקום 40% היום; ושינוי הרכב ועדת הפלייליסט כך שתייצג טוב יותר את החברה הישראלית.

"אנחנו נמצאים בעיצומו של תהליך ודיאלוג עם התחנה הצבאית ואנשיה במטרה משותפת לכולנו - יצירת צדק תרבותי, קידום היצירה והיוצרים הישראלים", מסרה רגב. "אני מאמינה שיחד עם התחנה ונכונותה לשינוי אצליח להוביל את המהלך, לטובת הציבור וקהל המאזינים".

מגלי צה"ל נמסר כי "בפגישות עם השרה הועלו מספר כיווני מחשבה, אך עדיין לא התקבלה כל החלטה לגביהן. הדיאלוג החיובי עם השרה ימשך כדי למצוא את הדרך בה נמשיך לפעול לטובת המאזינים".