ביה"ד הארצי: הוועד הפנימי באמדוקס איננו ארגון עובדים אמיתי

ביה"ד הארצי לעבודה קיבל את פסק הדין של ביה"ד האזורי, לפיו הוועד הפנימי באמדוקס הוקם רק כדי לעצור את כניסת ההסתדרות לחברה

בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעור הוועד הפנימי שהוקם בחברת אמדוקס, וקבע כי הוא איננו ארגון עובדים אמיתי ויציג, ואין לו מחויבות אמיתית למטרות הסכם קיבוצי בחברה.

בכך, בית הדין הארצי אימץ את פסק הדין של בית הדין האזורי בתל-אביב מאוגוסט האחרון וקיבל את עמדת ההסתדרות שטוענת מזה כחודש ליציגות באמדוקס.

בית הדין הארצי, בראשות סגנית הנשיא ורדה וירט-ליבנה, קיבל בהחלטתו את רוב ההחלטות של בית הדין האזורי, וקבע כי אין לו עילה להתערב ולשנותן.

בית הדין האזורי קבע באוגוסט כי ועד העובדים הפנימי שהוקם באמדוקס אינו עומד בתנאים להכרה כארגון עובדים יציג, ואסר על הנהלת החברה להכיר בו כארגון שמייצג את העובדים ולנהל מולו משא-ומתן קיבוצי.

בפסק הדין נכתב כי "הוועד הפנימי הוקם במטרה לחסום ארגון עובדים אחר, ולא מתוך מטרה אותנטית מקורית של ארגון עובדים. המניע הראשון והמיידי היה לעצור את כניסת ההסתדרות לאמדוקס".

מאמדוקס ישראל נמסר בתגובה: "משמעות החלטת בית הדין הארצי לעבודה היא שמבחינת הנהלת חברת אמדוקס ישראל אין כרגע ארגון עובדים יציג בחברה. מבדיקה ראשונית של טענת היציגות של ההסתדרות עולה כי היא רחוקה מאות טפסים משליש מהעובדים הדרוש על-פי החוק כדי להיות הארגון היציג באמדוקס ישראל.

"יצוין כי בית הדין הארצי, כמו האזורי, קיבל את טענת החברה, לפיה לא היה לה שום קשר להקמת הארגון הפנימי של עובדי אמדוקס, וכי אמדוקס ישראל פעלה ללא דופי ועל-פי החוק בכל הקשור למהלכי התארגנות העובדים בחברה".