צפו: טויוטה ומאזדה חושפות דגמים חדשים שמעוררים עניין

חדש על הכביש: הצצה לדגמים החדשים לגמרי שחשפו השבוע טויוטה ומאזדה, וגם: לקסוס מציגה דגם המונע באמצעות מימן, והצצה למכונית חדשה שמספקת חוויית נהיגה מרגשת כמו רכיבה על אופנוע

הסיבוב העולמי שלנו מוקדש הפעם ברובו לתערוכת המכוניות השנתית בטוקיו, המגרש הביתי של יצרניות הרכב היפניות ששלחו לתצוגה את המיטב שבמיטב. מאזדה עשתה זאת עם דגם קונספט מרהיב שנקרא אראיקס ויז'ן שעוצב בהשראת האראיקס 7 הפתוחה משנת 1988. במאזדה לא חושפים האם המכונית בעלת המנוע הקדמי וההנעה האחורית תהפוך לסדרתית אך ניתן להתרשם מהעיצוב החיצוני שמיישר קו עם הדגמים האחרים וכמובן שהמנוע עצמו יהיה מהדור הבא של טכנולוגיית סקאייאקטיב שנקרא סקאייאקטיב אר כלומר מנוע רוטורי.

מכונית מעניינת נוספת בעלת הנעה אחורית שנחשפה בתערוכת טוקיו היא הטויוטה אסאפאר קונספט. טויוטה בחרה להציג מכונית כניסה לעולם הספורט בעיצוב רועש ושמח בצבע צהוב עם גריל ענק ושחור מלפנים ופנסי לד עגולים וחמודים וכך גם בזנב שקיבל דיפיוזר מעוצב. משקלה של המכונית 980 קג בלבד ומידת בסיס הגלגלים שלה היא שני מטרים ו48 סמ. בסך הכול אכן מדובר במכונית קטנה שאורכה 3 מטרים ו99 סמ ורוחבה מטר ושבעים ס"מ בקירוב. תחת מכסה המנוע הארוך במיוחד שוכנת יחידת כוח בנפח ליטר וחצי בהספק 130 כוחות סוס ומומנט של 15 קגמ. העיצוב בתוך המכונית מתכתב עם הצבעים החיצוניים בשחור ובצהוב כאשר לוח המחוונים העגול משלים את העיצוב הצעיר שלה. מכונית התצוגה צוידה בחישוקי גלגלים גדולים ובקאליפרים אדומים להמחשת הספורטיביות שלה ובטויוטה אומרים כי מדובר בדגם הקטן של משפחת דגמי הספורט שמצטרף לגיטי 86 ולדגם המחליף של הטויוטה סופרה המתוכנן לעתיד.

יצרנית מכוניות היוקרה היפנית לקסוס הביאה לתערוכה את דגם הסדאן קונספט שלה המונע באמצעות מימן שנקראת לקסוס אל אף אף סי קונספט. המכונית בעלת עיצוב הקופה וארבע הדלתות עשויה על פי השמועות להחליף בעתיד את דגם אל אס הגדול ביותר של לקסוס, מעצבי לקסוס מציגים עיצוב חיצוני ופנימי סופר מרתק שלא משביע את העין. בחזית תמצאו את הגריל הענק בעיצוב המוכר של לקסוס, אולם שאר קווי העיצוב משדרים דינמיות וספורטיביות מהחרטום ועד לזנב שמציג פנסים אחוריים בעיצוב עוצר נשימה.

מערכת ההנעה שולחת את הכוח לכל ארבעת הגלגלים והתגבור מגיע בזכות שני מנועים חשמליים נוספים המוטמעים בתוך הגלגלים הקדמיים. היה זה רק עניין של זמן עד שמערכת ההנעה באמצעות מימן של הטויוטה מיראי תמצא את דרכה למכוניות אחרות ולדעת פרשנים, מקומה של לקסוס בצמרת דגמי הפרימיום יישמר אם המכונית הזאת אכן מבטאת את עיצוב הדור הבא והרענן של לקסוס אל אס. עבורנו מדובר ביותר ממכונית. אמר טוקואו פוקואיצ'י מלקסוס. המכונית הזאת נמצאת בחזית הטכנולוגית ומבטאת את החזון שלנו.

בין שלל דגמי האופנועים החדישים ביותר של ימאהה בתערוכת טוקיו, מצאנו גם מכונית ספורט קופה שלדברי ימאהה מטרתה היא לספק חוויית נהיגה מרגשת כמו רכיבה על אופנוע. לדברי ימאהה המכונית מיועדת לקהל קצת יותר מבוגר שחושב להזניח את רכיבת האופנועים והיא תוכננה להיות קלת משקל אך העיצוב החיצוני מגיע בהשראת האופנוע מדגם אר1 וזה בהחלט בולט בעיצוב פנסי החזית וגם הזנב ופתחי הפליטה מאחור. הדמיון נמשך גם בתוך המכונית כאשר מביטים בלוח המחוונים שלה. דגם הקופה עוצב על ידי לא אחר מאשר גורדון מארי, מי שחתום על עיצוב מכוניות פורמולה 1 ודגם מקלארן אף 1 בעבר. משקל המכונית הוא 750 קג בלבד ולמרות שימאהה לא חשפו את המפרט הטכני, ניתן להניח כי יחידת הכוח שלה תגיע אף היא מהעולם הדו גלגלי. תגובות הקהל בתערוכה עשויות להשפיע על החלטת ימאהה להעביר את דגם הקונספט הזה לעולם הסדרתי.