שופט העליון מלצר ושופט המחוזי ארנון - בעלי קרקע ב"גוש הגדול"

המגרש ממוקם בפינת איינשטיין ופרופ' יובל נאמן, ושטחו כ-7.3 דונם ■ הפוטנציאל: 212 דירות בבניינים של עד 25 קומות ו-6,700 מ"ר שטחי מסחר ■ עוד מחזיקים במגרש האדריכל טומי לייטרסדורף ואיש העסקים גיא אדרי

חנן מלצר שופט בית משפט עליון  / צלם: אוריה תדמור
חנן מלצר שופט בית משפט עליון / צלם: אוריה תדמור

בית משפט השלום בתל-אביב מינה לאחרונה את עו"ד שי רוה ממשרד בועז רוה ככונס נכסים האמון על מכירת מגרש במתחם הגוש הגדול בתל-אביב. זאת, לאחר שבעלי המגרש לא הצליחו להגיע להסכמות ביניהם באשר למימוש המגרש או בנייה בו, ועל כן נאלצו לפנות להליך פירוק שיתוף.

בין הבעלים במגרש: האדריכל טומי לייטרסדורף, האחים רן וגל בלינקיס, איש העסקים גיא אדרי, שופט בית המשפט העליון חנן מלצר ושופט בית המשפט המחוזי בנימין ארנון.

המגרש ממוקם בפינת הרחובות איינשטיין ופרופ' יובל נאמן, במרחק של כ-100 מטרים מהגדר התוחמת את שדה התעופה שדה דב.

מדובר במגרש ייחודי בשל שטחו הגדול שנאמד ב-7.3 דונם. תוכנית בניין העיר המאושרת החלה על המגרש מאפשרת הקמת שני בניינים בני 9 קומות ו-41 דירות כל אחד, מעל שתי קומות מסחר בשטח 1,875 מ"ר.

פוטנציאל קיים

על-פי חוות-דעת של שמאי המקרקעין אריה קמיל, קיים פוטנציאל תכנוני להגדלת זכויות הבנייה במגרש, כך שיכלול 212 דירות בבניינים של עד 25 קומות ו-6,700 מ"ר שטחי מסחר. קמיל מזכיר את פינוי שדה דב כחלק מהפוטנציאל התכנוני הקיים, שכן עם פינויו תוסר מגבלת הגובה החלה היום על הבנייה בקרקעות הגוש הגדול.

עו"ד נעמה שיף ממשרד שוב ושות', המייצגת מספר בעלי קרקע במגרש המדובר וגם קבוצות בעלים במגרשים אחרים בצפון מערב תל-אביב, מציינת כי זו דוגמה למגרש שבו בעלי הקרקע לא התאגדו לפני הליך האיחוד והחלוקה, ומצאו את עצמם עם מגרש מתוכנן שיש בו כבר אפשרות לקבל היתר בנייה, אבל בגלל ריבוי הבעלים וחוסר היכולת להגיע להסכמות נאלצו להגיע להליך של פירוק שיתוף, למרות שבכל המגרשים מסביב הבנייה כבר בעיצומה.

כיום עיריית תל-אביב, באמצעות תוכנית 3700 שאושרה לאחרונה, מנסה להימנע מהתופעה ומעודדת את בעלי הקרקע להתאגד לפני חלוקת המגרשים על-מנת לזרז את הליכי הבנייה.