צה"ל יתקין מערכות סולאריות בעיר הבה"דים

המערכות יותקנו ע"י חברת כרומגן וישמשו את מתחם ההזנה הגדול מסוגו במזרח התיכון וכן 31 בנייני מגורים

עיר הבה"דים / צילום:  קובי גדעון-לע"מ
עיר הבה"דים / צילום: קובי גדעון-לע"מ

צה"ל יפרוס מערכות סולאריות ברחבי עיר הבה"דים בעלות של כ-3.5 מיליון שקל, כך נודע ל"גלובס". המערכות יותקנו על ידי חברת כרומגן, וישמשו את מתחם ההזנה הגדול מסוגו במזרח התיכון, וכן 31 בנייני מגורים.

האנרגיה שתיקלט בפאנלים הסולאריים תשמש בעיקר לחימום מים. בעבר נהג צה"ל להתקין מערכות מסוג "תרמוייל" אשר נחשבות לישנות ולא יעילות אנרגטית.

התייעלות זו מצטרפת למספר פעולות התייעלות אנרגטית אותן נוקט צה"ל בשנה האחרונה. בין היתר ניתן למנות את המבנה הירוק הראשון בצה"ל שצפוי להיבנות בבסיס חיל האוויר בנבטים. על המבנה שבנייתו צפויה להסתיים בסוף 2016 יותקנו פאנלים סולאריים. אלה יאפשרו לו לספק את כל צרכי האנרגיה של עצמו. עוד הוא צפוי לכלול מערכות בקרה חכמות וכן בידוד תרמי שיחסוך בחימום וקירור.

יוזמה נוספת שהועלתה השנה היא להפרדת פסולת אריזות בבסיסי צה"ל. ביוני האחרון הודיע משרד הביטחון כי הוא מתחיל בפיילוט, וכי בתוך 3 שנים כל הבסיסים ייקחו חלק בפרויקט.

מנכ"ל כרומגן אדר אזנקוט מסר כי "אנו גאים לספק לחיילי צה"ל את מערכות חימום המים המתקדמות בעולם. אין ספק כי המעבר לשימוש בטכנולוגיה מתקדמת לחימום מים תחסוך משאבים רבים לצה"ל ותתרום לאיכות הסביבה".