התשובה המדהימה של קבלן מטורעאן החשוד בהעלמת מס

אנשי רשות המסים גילו כי הקבלן לא רשם 3,500 שקל; תשובת הקבלן: "תפנו לבעל הבית, עזבו אותי, ישבתי בכלא כבר על העלמות מס, אני לא רוצה בלגן אתכם"

אנשי יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכו מבצע ביקורת רישום הכנסות בטבריה וביישובים סמוכים. במסגרת המבצע נבדקו 172 עסקים בתחומי הלבשה, הנעלה, בניין, נגרות, גננות, תעשייה קלה ועוד. מהביקורות שנערכו עלה כי כ-7% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

פקחי הרשות הגיעו לבית-קפה בטבריה ובדקו את הבעלים שידוע גם כמלווה בריבית. בביקורת שנערכה לו נמצא כי אין לו כלל תיק ברשות, והוא אינו מנהל ספרים. בעל בית-הקפה הסביר: "פתחתי רק לפני חודש, לא ידעתי שצריך לפתוח תיק אצלכם".

במהלך ביקור שנערכה במינימרקט בעיר נמצאה מחברת בה נרשמו הכנסות לא רשומות בהיקף של 60 אלף שקל. בעל העסק אמר בתגובה: "אין לי הסבר, עשיתי טעות, וצריך לשלם על כך". לאחר הביקורת נחקר בעל העסק, והמקרה הועבר למחלקת התביעות ברשות.

בעסק לייצור מוצרי ברזל ואלומיניום, גם הוא בטבריה, נבדקו דפי הזמנות, מהם עלה כי לא נרשמו בספרי העסק הכנסות של 12 אלף שקל. בעל העסק הסביר: "הפקידה חדשה ולא יודעת לרשום".

בביקורת שנערכה לקבלן בניין שביצע עבודות בגבעת אבני נמצא כי הוא קיבל ממזמין העבודה 9,000 שקל, אך אין לו כלל תיק ברשות המסים, והוא אינו מנהל ספרים. הקבלן נחקר, והתיק הועבר למחלקת תביעות.

ביקורת נוספת שנערכה ביישוב זה לקבלן מטורעאן העלתה כי הוא לא רשם 3,500 שקל אותם קיבל על העבודה. בתגובה מסר הקבלן: "תפנו לבעל הבית, עזבו אותי, ישבתי בכלא כבר על העלמות מס, אני לא רוצה בלגן אתכם".

בביקורת שנערכה לגנן שביצע עבודה במושב הזורעים נמצא כי הוא לא רשם הכנסות של 7,000 שקל שקיבל ממספר לקוחות. הגנן טען: "אני רושם בסוף כל חודש או חודשיים לפני הדיווח למע"מ ומס הכנסה".

בחנות לכלי בית בטבריה לא נרשמה קניית ביקורת שנערכה על-ידי מבקר הרשות. לטענת בעלת החנות, "הבאתי את המוצר שנמכר מהבית, לא ידעתי שגם את זה צריך לרשום".