האוצר יפרסם מכרזים לאלפי דירות מוזלות גם בהרצליה

בעקבות פגישות שהתקיימו בשבועות האחרונים בין שר האוצר כחלון לבין ראש עיריית הרצליה משה פדלון סיכמו הצדדים על כך שהמדינה תפרסם מכרזים לכ-2,000 יחידות דיור במתחם גליל ים

לצד רשימה ארוכה של מכרזי מחיר למשתכן שאמורים להתפרסם בשנה וחצי הקרובות בכל חלקי הארץ, במשרד האוצר החליטו כי מכרז נוסף עתיד להתפרסם גם בעיר הרצליה. מדובר במכרז שיתייחס לחטיבת קרקע גדולה בעיר שטרם שווקה, במתחם גליל ים.

בעקבות פגישות שהתקיימו בשבועות האחרונים בין שר האוצר משה כחלון לבין ראש עיריית הרצליה משה פדלון סיכמו הצדדים על כך שהמדינה תפרסם מכרזים לכ-2,000 יחידות דיור במתחם גליל ים. עוד הוחלט כי כ-500 יחידות דיור במסגרת מכרזים אלו יהיו מיועדים לבני העיר הרצליה.

ראש עיריית הרצליה התייחס לנושא ואמר: "זו בשורה מהפכנית לצעירים בכלל ולצעירי הרצליה בפרט וצעד משמעותי עבור דור העתיד של מדינת ישראל".

נזכיר כי במקביל למכרזי מחיר למשתכן העתידים להתפרסם, פרויקט אחר שנבנה גם הוא באותו המתחם עתיד להוביל להגדלת היצע הדירות להשכרה בעיר. מדובר ב-273 יחידות דיור שנבנות בימים אלו בגליל-ים שהם פרי מכרז שפורסם על ידי משרד האוצר וחברת דירה להשכיר ונסגר לפני כשנה וחצי. במכרז זה זכתה חברת אפריקה ישראל מגורים הבונה במקום חמישה  מבנים בני 9 קומות.

כמו בכל מכרזי ההשכרה שפרסמה המדינה, 25% מהדירות בפרויקט מיועדות לזכאי משרד השיכון והבינוי שיוכלו לשכור את הדירות במחיר מופחת ממחיר השוק. עם זאת נזכיר שלאחר 20 שנה בהם התחייב היזם להשכיר ולנהל את הדירות בפרויקט, הוא יוכל למכור את הדירות בשוק החופשי. 

עיון ברשימת מכרזי מחיר למשתכן שכבר פורסמו או צפויים להתפרסם בקרוב מעלה כי נכון להיום רוב המכרזים מתוכננים להתפרסם מחוץ לאזור המרכז. הערים במרכז הארץ בהם כן צפויים להתפרסם מכרזים ומודעת פרסום כבר התפרסמה לגביהם באתר רשות מקרקעי ישראל הם: ראש העין, ראשון לציון, לוד, בית דגן וכעת, מסתבר שגם בהרצליה.