למעלה מ-100 מתעניינים במכרז להשכרה במתחם הגדנ"ע בת"א

בין חברות הנדלן שהגיעו לכנס המציעים: שיכון ובינוי, מנרב, אלקטרה ונציגי מוסדות פיננסים מבנק דיסקונט ובנק לאומי, נציגים מחברת הביטוח כלל ומחברת הביטוח מגדל

כנס המציעים של דירה להשכיר על מתחם הגדנע / צילום: רמי חכם
כנס המציעים של דירה להשכיר על מתחם הגדנע / צילום: רמי חכם

למעלה מ-100 מתעניינים מענף הנדל"ן הגיעו ביום חמישי האחרון לכנס מציעים שארגנה החברה הממשלתית "דירה להשכיר". מדובר בכנס מציעים שנערך במטה החברה בפתח תקווה לקראת מועד הסגירה של המכרז הרביעי במספר שפרסמה החברה הממשלתית לדיור להשכרה, מכרז במתחם הגדנ"ע בדרום תל אביב-יפו.

המכרז כולל  350 יחידות דיור שכולן ייבנו לצורך השכרה ארוכת טווח. היזם או הקבלן שיזכו במכרז יוכלו לבנות בניינים עד גובה 15 קומות על שטח כולל של כ-12 דונם. כמו כל המכרזים להשכרה ארוכת טווח שפרסמה המדינה עד כה, גם במתחם זה מתחייב הזוכה לבנות ולהפעיל את הדירות להשכרה במשך 20 שנה, לאחריהן יוכל למכור את הדירות בשוק החופשי. עוד במסגרת המכרז, רבע מהדירות ייועדו לזכאי משרד הבינוי והשיכון שיוכלו לשכור דירות בפרויקט בדמי שכירות מפוקחים וזולים יותר ממחיר השוק. המכרז צפוי להיסגר ב-15 בדצמבר.

כאמור, לכנס שנערך ביום חמישי האחרון הגיעו למעלה מ-100 יזמים, נציגי חברות וקבלנים שקיבלו סקירה ופרטים על המכרז. בין הנוכחים בכנס, חברות שכבר מפעילות פרויקטים דומים כגון: קבוצת אביב, אפריקה ישראל ואשטרום כמו גם חברות נוספות כגון - שיכון ובינוי, מנרב, אלקטרה וקבלנים נוספים. בנוסף השתתפו נציגי מוסדות פיננסים מבנק דיסקונט ובנק לאומי, נציגים מחברת הביטוח כלל ומחברת הביטוח מגדל ועוד. היזמים והקבלנים יוכלו להגיש שאלות בנוגע למכרז ולתנאיו לחברת דירה להשכיר עד ה-12 בנובמבר.

"ישנה חשיבות רבה לשיתוף הפעולה בין החברה לעיריית תל אביב", כך אמר מנכ"ל דירה להשכיר, עוזי לוי, בכנס המציעים. "העירייה תמנה פרויקטר מיוחד, כדי לסייע ליזם שייבחר, לקבל אישורים והיתרים והעובדה כי לא נדרשות הקלות תכנוניות נוספות, תאפשר לעירייה לטפל בפרויקט בסמכות מקומית. תכנית "מתחם הגדנ"ע", כמו גם תכניות "הדסה הקטנה" ו"אלנבי" בירושלים, וכן הפרויקטים הנוספים בחיפה, הרצליה, רמת השרון, רעננה ושוהם מהווים חלק מתוכנית דירה להשכיר להקמת אלפי יחידות דיור להשכרה לטווח ארוך, במטרה ליצור "מסה קריטית" של יחידות דיור להשכרה. בזמן הקרוב תפרסם החברה מכרזים באזורי ביקוש נוספים".

נזכיר כי הקרקע אליה מתייחס המכרז, בקרן הרחובות בנטוב מרדכי  וגרוסמן מאיר, נמצאת בבעלות חברת חלמיש. בעבר היה אמור המכרז להתפרסם כך שחלק ניכר מהתמורה על מכירת הדירות היה צריך להגיע לחלמיש שתרכוש דירות חדשות לדיור ציבורי. כאשר הוחלט בסופו של דבר לשווק את המתחם כמיועד לדיור להשכרה לטווח ארוך, הוחלט כי התמורה שתתקבל משיווק הקרקע תעבור לשימוש משרד השיכון והבינוי כדי להגדיל את היצע הדירות לדיור הציבורי.

יו"ר חלמיש, עמי כץ, אמר כי "עיריית תל אביב רואה בפרויקט יעד חשוב ותפעל ליצירת מסלול ירוק להוצאת היתרים, בכדי לאפשר הליך מקוצר לבנייה. הפרויקט יהווה נדבך חשוב בתנופת הפיתוח בדרום העיר".