בוטל דיון ועדת הטלוויזיה על לוח השידורים של קשת

הדיון אמור להתקיים סביב הפרשנות לחוק הנוגעת להפחתה של 27% מחובות התוכן של קשת, כמו גם של זכיינית ערוץ 2 השנייה רשת

יו"ר ועדת הטלוויזיה של הרשות השנייה, דורלי אלמגור, הורתה על ביטול הדיון שתוכנן למחר (ב') בוועדת הטלוויזיה בעניין לוח השידורים של זכיינית ערוץ 2 קשת.

הדיון אמור להתקיים סביב הפרשנות לחוק הנוגעת להפחתה של 27% מחובות התוכן של הזכיינית, כמו גם של זכיינית ערוץ 2 השנייה רשת. מדובר בהפחתה שניתנה כהשוואת תנאים של ערוץ 2 במסגרת חוק הארכת הזיכיון לערוץ 10, ותוקפה עד ל-2015, מועד סיום תקופת עשור הזיכיון. לאור הארכת הזיכיון טוענת קשת כי החוק מאפשר הפחתת המחויבות כל עוד הערוץ נמצא במודל זיכיון, גם בשנה הבאה.

יש לציין כי ההחלטה יצאה בעוד מתקיים דיאלוג בין בכירי הרשות לזכיינית.

מהרשות השנייה נמסר כי "בעקבות העמדה המשפטית המשותפת למשרד התקשורת ולרשות השנייה, אשר קובעת כי זכייניות ערוץ 2 אינן זכאיות להפחתת מחויבויות התוכן לתקופת הזיכיון הנוכחית, ולאור העובדה כי עד למועד זה הזכיינית קשת טרם העבירה לוח שידורים מלא לשנת הזיכיון הנוכחית, אין ועדת הטלוויזיה בראשותה של דורלי אלמגור רואה טעם בכינוס הישיבה בנושא מחר.

"הזכיינית קשת נדרשת להגיש לוח שידורים מלא באופן מיידי. ככל שקשת לא תגיש לוח שידורים העומד בדרישות החוק והכללים - היא תיחשב בחזקת מפרה, והרשות תשקול צעדיה בהתאם".

מקשת נמסר: "קשת עומדת בכל המחויבויות ודרישות החוק ממנה. אנחנו לא צד בקבלת החלטות של כינוס או ביטול ישיבות של ועדת טלוויזיה".