נעילה חיובית בת"א; מנקיינד נפלה 8.8%, אופקו עלתה 4.2%

ירידות קלות בוול סטריט ■ רשות ניירות החליטה לעצור את ההנפקה לתעודות סל שתכננה חברת מנקיינד ■ פרטנר דיווחה על מעבר להפסד - והמניה יורדת

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בעליות, ברקע למגמה חיובית בבורסות אירופה וירידות קלות בוול סטריט. מדד המעו"ף סיים בעלייה של 0.6% כאשר מניות הפארמה הובילו את העליות. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.2 מיליארד שקל.

מחדר המסחר של בית ההשקעות טופ אלפא מסרו כי "היום התפרסמו הדוחות הכספיים של חברת פרטנר המציגים את תוצאות הרפורמה בשוק הסלולר , שחיקת רווח וירידה כמעט בכל הפרמטרים העיקריים לעומת הרבעון המקביל אשתקד. יחד עם זאת יש לשים לב למה שקרה למניות הסקטור, נראה שהמדד קבע תחתית אי שם בתחילת 2015 ובחצי שנה האחרונה המדד תיקן בצורה חדה כלפי מעלה בשיעור של 35%. ציבור המשקיעים הבין בחודשים האחרונים ששוק התקשרות בתצורתו הנוכחית לא השאר עוד זמן רב וכן הודעת הרכישה של גולן טלקום ע"י סלקום לא איחרה לבוא. להערכתנו המיזוג בין השניים יאושר בסופו של דבר ע"י הרגולטור ובנוסף הסנטימנט החיובי הפוקד את הסקטור מביא אותנו להמליץ על החזקת מניית סלקום בתיק ההשקעות".

אתמול פרסמה סוכנות האנרגיה הבינלאומית דוח שלפיו מחירי הנפט יישארו סביב 50 דולר לחבית במשך תקופה ארוכה ויעלו לרמה של כ-80 דולר לחבית רק ב-2020. בסכנות האנרגיה מעריכים כי עד 2040 הביקוש לנפט בארה"ב, יפן ומדינות האיחוד האירופי הביקוש לנפט יירד בהדרגה בכ-10 מיליון חביות ביום.

"אנו מעריכים שהביצועים בשוק המניות האמריקאי יהיו חלשים בשנה הבאה בעוד הפד ינקוט במדיניות מוניטוארית מרסנת למרות שהשיפור בכלכלה האמריקאית והייצוב בכלכלה הסינית יימנעו קריסה", טוען ג'ון היגינס, מנהל השקעות ראשי בחברת Capital Economics.

דוח עגום נוסף שפורסם אתמול הגיע מסוכנות דירוג האשראי מוד'יס, שמעריכה כי הכלכלה הגלובלית תתקשה לצמוח בשנים הקרובות בעיקר בשל ההאטה שחווה הכלכלה הסינית, שהייתה קטר הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בשנים האחרונות. במוד'יס מעריכים כי הכלכלה הגלובלית תצמח בקצב שנתי של 2.8% בלבד בשנתיים הקרובות ומציינים בנוסף כי מעצבי המדיניות יתקשו להתמודד עם זעזועים כלכליים בעתיד משום שהם כבר עשו שימוש אגרסיבי בכל הכלים המוניטאריים והפיסקאליים העומדים לרשותם.

מבין המניות שבלטו היום בשוק, נציין את מניות טבע , פריגו , אופקו וטאואר  שחזרו מניו-יורק עם פערי ארביטראז' חיוביים של עד 2.2%. 

מניית מנקיינד  ריכזה עניין. רשות ניירות קיימה היום דיון והחליטה לעצור באופן סופי את הנפקת החברה לתעודות הסל. (לסיפור המלא

חברת טאואר דיווחה היום על תוצאות טובות לרבעון השלישי של 2015. בשורה העליונה הציגה טאואר מכירות שיא מאז הקמת החברה בסך 244.2 מיליון דולר ברבעון, המשקפות צמיחה אורגנית של 23% לעומת שנה קודמת. (לכתבה המלאה)

פרטנר פרסמה הבוקר לפני פתיחת המסחר את הדוחות הכספיים הרבעוניים שלה, ועברה לראשונה להפסד של 9 מיליון שקל. (לסיפור המלא)

מג'יק דיווחה היום כי הרווח הנקי Non-GAAP עלה ב-14% ברבעון השלישי ל-5.7 מיליון דולר, 13 סנט למניה, בהשוואה ל-5 מיליון דולר, 11 סנט למניה, ברבעון המקביל אשתקד.

בריינסוויי דיווחה הבוקר כי ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2015 זינקו בכ-127% והסתכמו בכ-7 מיליון שקל לעומת הכנסות של כ-3.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההפסד התפעולי ברבעון הסתכם בכ-1.8 מיליון שקל, קיטון של כ-80% לעומת הרבעון המקביל אשתקד.