יומן הג'ובים במשרד התרבות נחשף; רגב על וינשטיין: "איזה זבל"

מסמכים שהגיעו לחדשות 10 חושפים תפקידים שייעד, לכאורה, ראש המטה של שרת התרבות לפעילים בכירים בליכוד וחברי מרכז ■ במקביל, הקלטה של השרה לאחר שהיועמ"ש מנע ממנה לשלול תקציבים מתיאטרון אל-מיאדן חושפת את דעתה עליו ועל אנשיו: "עשו עלינו סיבוב החארות" ■ רגב: "לא זוכרת אמירה כזו"

מירי רגב / צלם: אוריה תדמור
מירי רגב / צלם: אוריה תדמור

מסמכים והקלטות שנחשפו הערב (ד') בחדשות ערוץ 10 מגלים את הג'ובים שייעד ראש המטה של שרת התרבות, מירי רגב, לפעילי ליכוד ואנשי מרכז המפלגה בשורות המשרד - וגם מה חושבת רגב על היועץ המשפטי לממשלה ועל אנשיו.

הקלטה שהגיעה לידי חדשות 10 מצביעה על מקרה נוסף שבו יצא קצפה - על היועמ"ש יהודה וינשטיין. אחרי שהחליט למנוע ממנה לשלול תקציבים מתיאטרון אל-מיאדן, רגב נשמעה אומרת: "חבל שהיועץ המשפטי לממשלה נזכר שבועיים אחרי להוציא דיון שהיה אצלו לפני שבועיים. עשו פה סיבוב עלינו, אה, החארות שמה. 'וינשטיין עוצר התערבות רגב בתרבות'. הוא לא עוצר שום דבר. איזה זבל".

בנוסף, לידי חדשות 10 הגיעו רישומים המספקים הצצה נדירה לפועלו איתי כהן, פעיל ליכוד ותיק שכיום משמש ראש מטה השרה במשרד התרבות והספורט. לפי הרישומים, כהן דאג למנות לכאורה שורה של מקורבים של רגב לתפקידים בכירם במשרד התרבות.

כך למשל, מהרישומים עולה כי יגאל עמדי, פעיל ליכוד ותיק ולשעבר אש סניף המפלגה בירושלים, מונה לראש המועצה לתרבות ואמנות. הג'וב התפנה לאחרונה, כשחיים פרלוק, שמילא את התפקיד במשך שנים, פרש. עמדי צפוי להיכנס לתפקיד בכפוף למכרז. לפי יומן הפגישות של כהן, התקיימה פגישה בין רגב לעמדי, אולם לא ידוע מה קדם למה - הפגישה או ההחלטה על המינוי.

"יומן הג'ובים" מוביל בנוסף לאלי דוידי, גם הוא איש הליכוד, שמונה לכאורה על-ידי כהן, לתפקיד עוזר מנכ"ל משרד התרבות והספורט. בהמשך מופיע גם שמו של חיים יוספי, אחד מפעילי הליכוד הדרומיים המוכרים. ביומן הג'ובים של כהן שמו של יוספי מופיע תחת תפקיד הממונה על המוזיאונים והאומנות הפלסטית במשרד התרבות והספורט.

תגובת השרה רגב ואיתן כהן: "השרה מחויבת למינויים על-פי החוק. כל מינוי עובר את אישור היועץ המשפטי של המשרד על-פי הנהלים והחוק. הערוץ פנה לתגובתי בדבר הקלטה שבה נאמרים דברים קשים על היועץ וינשטיין. לא שמעתי אותה, ואינני זוכרת שאמרתי אמירה זו.

"אם אכן הדברים נאמרו, הם נאמרו בעידנא דריתחא, ואין באמירה זו, אם אכן נאמרה, לשקף את עמדתי ואת תחושותיי כלפי היועץ, שאותו אני מעריכה, מכבדת ומוקירה. התקשרתי אליו והתנצלתי בפניו על אמירה זו ככל שנאמרה. השרה מבקשת לציין שהיא מנהלת תביעת דיבה נגד ערוץ 10, ועל הערוץ להודיע זאת כגילוי נאות בפתח הדברים".

יגאל עמדי מסר כי הוא "לא יכול לאשר או להכחיש". אלי דוידי אמר כי הוא "אינו פנוי להגיב". חיים יוספי אמר כי הוא "לא חבר בליכוד ולא מועמד לשום תפקיד". איתי יפרח אמר כי הוא "פעיל ליכוד, אבל אינני מועמד לשום תפקיד".

יואל ישורון מסר: "לא ידעתי על הכוונה למנות אותי לתפקיד כזה או אחר". ג'ומעה אזברגה מסר: "אולי רצו לתת לי תפקיד, אינני יודע. יש לי חבר אחר שהוא מועמד". אביהו סופר אמר כי הוא אינו "מתייחס לחיי הפרטיים. לגבי סשה דמידוב - ממליץ שתפנו אליו".