חברת הסטארט-אפ פנורמיק פאוור נמכרת ב-60 מ' ד'

הטכנולוגיה של פנורמיק פאוור מאפשרת בין היתר לזהות תקלות בזמן אמן, לגלות חוסר יעילות תפעולית באתרים ובציוד, לקבל מידע על צריכת האנרגיה בכל רגע נתון ועוד ■ בכך יכולה החברה לנצל את משאביה בצורה טובה יותר ולהפחית את עלויות התפעול שלה

המוצר של פנורמיק פאוור / צילום: מתוך אתר האינטרנט של החברה
המוצר של פנורמיק פאוור / צילום: מתוך אתר האינטרנט של החברה

חברת האנרגיה האמריקאית דיירקט אנרג'י, רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי פנורמיק פאוור בסכום של 60 מיליון דולר. פנורמיק פאוור עוסקת בתחום ניהול אנרגיה והתייעלות תפעולית בתחום המסחר והתעשייה.

הטכנולוגיה מאפשרת בין היתר לזהות תקלות בזמן אמת, לגלות חוסר יעילות תפעולית באתרים ובציוד, לקבל מידע על צריכת האנרגיה בכל רגע נתון ועוד. בכך יכולה החברה לנצל את משאביה בצורה טובה יותר ולחסוך בהיבטים רבים כמו עלות האנרגיה, עלויות התחזוקה וכוח האדם.

הדרך בה מתקבל המידע הוא באמצעות חיישנים מיניאטוריים אלחוטיים, אשר אוספים נתונים ממעגלים חשמליים. המידע המתקבל, מועבר בזמן אמת לפלטפורמה אנליטית מבוססת ענן. החיישנים, לאחר התקנתם, ניזונים מן השדה המגנטי שסביב חוטי החשמל, ואינם דורשים תחזוקה, שירות או החלפת סוללה.

תחום ניהול האנרגיה תופס יותר ויותר תאוצה בעולם. זאת מתוך הבנה כי ראייה הוליסטית של כלל המערכות (חשמל, תקשורת, הסקה, מיזוג וקירור וכדומה), וניהולם בתור יחידה אורגנית אחת, יכולה לחסוך לבתי עסק, מפעלים ובתים עשרות אחוזים מעלויות התפעול ומחשבון החשמל.

ואכן, חברות אנרגיה בינלאומיות כמו גם תאגידים בינלאומיים אחרים, מחפשים היום להשקיע בסטרטאפים בתחום. בין הטכנולוגיות המבוקשות על ידי אותן חברות, ניתן למנות ניהול חכם של רשתות החשמל, מה שמכונה smart grid, וכן ניהול חכם של האנרגיה לבתים (smart home).

"טכנולוגיות אלה מאפשרות למשל שליטה של רשת החשמל במוצרים הביתיים" מסביר לגלובס מיקי שטיינר נציג חברת הענק הגרמנית RWE אשר הודיעה במרץ האחרון כי היא מחפשת להשקיע בסטרטאפים ישראלים הקשורים לניהול אנרגיה "לדוגמה, רשת חשמל חכמה תדע להפעיל את מכונת הכביסה בשעות הלילה כאשר התעריף נמוך. הרשת גם תוכל לדעת כמה מוצרים יש במקרר וכמה חשמל הוא צריך. כך נחסך חשמל, ועלותו לצרכנים יורדת"

ג'ון שולץ, נשיא דיירקט אנרג'י, מסר כי "המגמה בתעשייה המסחרית נעה לכיוון של ניהול אנרגיה מרוכז, תוך התמקדות באיסוף מידע אוטומטי. דיירקט אנרג'י שואפת לשלב את הפתרונות של פנורמיק פאוור ולעשות שימוש ביכולות האנליטיות אל תוך הפתרונות שאנו מציעים ללקוחות. לקוחותינו יוכלו לקבל תובנות חשובות שלא ניתן לראות בדרך אחרת, דוגמת חיזוי תקלות וצפי החזר השקעה בתשתיות, כמו גם מידע נוסף ורב ערך שיש בידו להשפיע על החלטות עסקיות עתידיות גדולות".

יניב ורדי, מנכ"ל פנורמיק פאוור הוסיף: " בשנים האחרונות אנו רושמים ביקוש רב בצפון אמריקה, במגוון של שווקים, הן בקרב ארגונים קמעונאיים והן בקרב חברות גדולות בתחום המסחר והתעשייה. הלקוחות מוצאים את הפתרון שלנו פרקטי ויעיל בשל קלות ההתקנה שלו והתועלת הרבה שהוא מקנה בנראות לצריכת אנרגיה נקודתית בזמן אמת".

פנורמיק פאוור נוסדה בשנת 2009 ועוסקת בפתרונות לניהול אנרגיה. משרדיה ממוקמים בכפר-סבא, ישראל ובניו-יורק, ארה"ב. החברה נבחרה לאחרונה ע"י מגזין פורבס לרשימת 100 חברות ה-IoT המובילות, ואף נכללה 3 שנים ברציפות ברשימת 100 חברות גלובאליות מובילות בתחום הקלינטק.

דיירקט אנרג'י הינה ספקית אנרגיה ושירותים בתחום האנרגיה. יש לה כחמישים מיליון לקוחות פרטיים ומסחריים בצפון אמריקה. החברה מספקת ללקוחותיה בחירה ותמיכה בניהול עלויות האנרגיה שלהם באמצעות פורטפוליו של מוצרים ושירותים חדשניים.