הרב הראשי של צפת: "למרר לשופטים את החיים"

הסיבה: החלטת ביהמ"ש העליון להרוס בית כנסת בגבעת זאב שנבנה על אדמות פלסטניות פרטיות ■ הרב שמואל אליהו לרדיו גלי ישראל: "נפרץ הסכר המגן על מקומות קדושים, אף כנסייה ומסגד אינם בטוחים"

הרב שמואל אליהו, הרב הראשי של העיר צפת, קורא "למרר לשופטים את החיים". הדברים נאמרו בריאיון בתוכניתה של שרה ב"ק ברדיו גלי ישראל.

הרב אליהם התייחס להחלטת בית המשפט העליון לאשר את הריסת בית הכנסת בגבעת זאב: "הייתי בשטח וראיתי את העלבון, את החורבן. מחריבים את אמון הציבור במערכת המשפט. אני גר בגליל, שם יש אלפי בתים ערבים ומסגדים שבנויים ללא אישור על קרקע יהודית, ואף אחד לא נוגע בהם. שום בית משפט לא הוציא צו כנגדם. ישנה איפה ואיפה בין בתי כנסת לבין כנסיות ומסגדים".

הרב קרא לתומכיו ולמאזינים "לא לתת לשופטים ללכת למכולת, לתיאטרון, בלי שצועקים עליהם וממררים להם את החיים. צריכים להפגין מולם בכל מקום ובכל אמצעי חוקי שמתאפשר לנו. הריסת בית כנסת מבחינתי זה כמו לשרוף ספר תורה. מרגע שהקדושה שלו נפגעה, מרגע שבית המשפט עצמו פגע במקום קדוש - אף מקום אינו קדוש יותר".

כאשר נשאל הרב האם הוא מתכוון כי הציבור היהודי עלול לפגוע בעצמו במקומות קדושה של נוצרים ומוסלמים, השיב: "בית המשפט פרץ את הסכר. אני לא יודע מה האזרחים עצמם יעשו".

בית הכנסת בגבעת זאב ייהרס, לאחר שנקבע כי נבנה על אדמות פרטיות של פלסטיני ללא היתרי בנייה.