כיל דוחה סגירת מפעל המגנזיום בשנה; העובדים: "בני ערובה"

יו"ר ועד עובדי מפעל המגנזיום: "נציגי האוצר החריגו את מפעל המגנזיום, אבל בניגוד להתחייבות הדירקטוריון, ההודעה המובטחת לא מגיעה"

ניר גלעד / צילום: איל יצהר
ניר גלעד / צילום: איל יצהר

 

דירקטוריון חברת כימיקלים לישראל דיווח לבורסה כי דחה בשנה את תכנית החברה לסגור את מפעל המגנזיום שלה בסדום. בהודעה שהעביר בעבר הדירקטוריון לבורסה נאמר כי המפעל ייסגר בחודש ינואר 2017 - בסמוך למועד שבו ייכנסו ההמלצות של ועדת ששינסקי 2 לתוקף ובמרכזן כיל תידרש לשלם למדינה מס על רווחי יתר.

בהודעת כיל מהיום (ה') מבהירה החברה כי מפעל המגנזיום ייסגר בחודש ינואר 2018 וזאת, עד להתבהרות סופית של השפעות המס, התמלוגים ועלות דמי ההשתתפות בדמי ניהול מערכת החשמל הצפויות לחול על המפעל.

יצוין כי מפעל המגנזיום של כיל נחשב הפסדי- ועד כה החברה החזיקה אותו בשל הסינרגיה שמתקיימת בפעילותו עם פעילויות אחרות שלה. ב 2014 הסתכמו מכירות המגנזיום ב 148 מיליון דולר וההפסד התפעולי שספגה החברה בתחום זה הסתכם בכ 9 מיליון דולר.

במפעל המגנזיום מועסקים כ-400 עובדים ישירים ועוד כ-400 עובדים עקיפים. ועד העובדים במפעל, בראשות אבי בן שושן התייחס להודעת דירקטוריון החברה ואמר: "ניר גלעד והנהלת כיל החליטו להשאיר את הסכין על צוואר עובדי מפעל המגנזיום שנה נוספת- במקום להודיע על ביטול התכנית לסגירת המפעל כפי שהתחייבו לעובדים ולמשקיעים. 800 עובדים, פרנסתם ומשפחותיהם מוחזקים כבני ערובה במשחק הכוחות שמנהלת כיל עם המדינה", נמסר.

לדברי בן שושן "ניר גלעד התחייב לפני כשנה שאם המפעל יוחרג מהמלצות ששינסקי 2- החברה תודיע לבורסה כי לא תסגור את המפעל. האוצר אכן החריג את המפעל- אך בניגוד להתחייבות ההודעה לא הגיעה. אנו מבינים שקיימים אתגרים נוספים וחשובים שעומדים לפתחה של הנהלת כיל- אך אין בהם הצדקה להמשיך ולהשתמש בעובדים כקלף מיקוח ציני במשחק הקלפים שגלעד מנהל מול המדינה".