מתחם מתפורר שהפך לאחד מאזורי הבילוי החמים בישראל

השווקים בעולם כבר מזמן הפכו לאטרקציה תיירותית, וכאן בישראל הם מתחילים לאט-לאט לשנות את פניהם ולהפוך למוקדי עלייה לרגל ■ סיור בשוק הפשפשים ביפו

צ'ק אין, שוק הפשפשים/ צילום: תמר מצפי
צ'ק אין, שוק הפשפשים/ צילום: תמר מצפי

שוק הפשפשים של יפו עבר בשנים האחרונות מתיחת פנים משמעותית. ברים אופנתיים ומסעדות גורמה נפתחו, חנויות מעצבים ובוטיקים שונים הושקו, והכל לצד הדוכנים והחנויות הוותיקות עמוסות הרהיטים הישנים וחפציי האומנות מיד שניה.

יצאנו לתור את השוק עם מדריך של חברת "יאללה באסטה" שזיהתה את הטרנד ומציעה דרך חדשה ומעניינת להכיר את סודות השוק, בעיקר בפן הקולינרי. הם עושים זאת באמצעות כרטיס טעימות.

ואם פעם כדי להיות רוכל בשוק היית צריך רק להגיע מספיק מוקדם או לדחוף מישהו אחר אז היום זה כבר הרבה יותר מסודר או ממוסחר וכדי להתמקם באחת מאותן קוביות מסומנות תאלצו לגשת אל משרד המכירות.

אחד הדברים שאולי הכי מאפיינים את התחדשות השוק והופכים אותו לאתר תיירותי הוא פתיחתם של בתי המלון במקום. אחד מהם הוא ה"מרקט האוס", מלון בוטיק שנבנה על חורבות כנסיה עתיקה שהיום משמשת כמרתף היינות של המלון, גם אם אינכם לנים בו הוא בהחלט שווה הצצה. מלון נוסף הוא האולד ג'אפה הוסטל, מעין גסטהאוס נוסח תאילנד שפונה לקהל צעיר יותר.

חיי הלילה בשוק הפשפשים, מסתבר, לא פחות סוערים מאלו של הבוקר. השוק הוא כיום אחד המתחמים החמים בעיר ומסתבר שלעירייה יש עוד תוכניות לגביו ובקרוב היא מתכננת להשיק גם את השוק היווני הרדום והנטוש מזה שנים רבות שמהווה חלק בלתי נפרד משוק הפשפשים כך שבימי שלישי וחמישי יהפוך למדרחוב של בילויים וקניות אחד גדול.