נעילה שלילית בוול סטריט; הנפט ירד כ-2.5%, מיילן טסה 13%

המכירות הקמעונאיות ומדד המחירים ליצרן - מתחת לצפי בשוק; המלאים העסקיים וסנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן טיפסו מעל הצפי ■  נכשלה הצעת הרכש של מיילן לפריגו ■ סטנלי פישר רמז על העלאת ריבית בדצמבר

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

המסחר בוול סטריט נחתם היום, יומו האחרון של שבוע המסחר (ו') בירידות שערים, ברקע לנתוני מאקרו מעורבים, צניחת מחירי הנפט והמשך הספקולציות באשר להעלאת ריבית לראשונה מזה כעשור. בשאר שוקי העולם נרשמו גם כן ירידות שערים. וול סטריט סגרה אמש בירידות של עד 1.45%.

 

מדד ה-S&P נפל בכ-1.1% וסיים את השבוע בירידה של 3.6%, הביצועים השבועיים הגרועים ביותר מאז אוגוסט. הדאו ג'ונס ירד בכ-1.2% וחתם את שבוע המסחר בירידה של 3.7%. הנאסד"ק השיל מערכו כ-1.5% ונפל השבוע בכ-4.3%.

 

בזירת המאקרו פורסמו היום שלל נתונים: ב-15:30 פורסמו המכירות הקמעונאיות לחודש אוקטובר, שעלו ב-0.1%, בעיקר בשל ירידה במכירות מוצרי הדלק ובסקטור הרכב. בשוק ציפו לעלייה של 0.4% לאחר עלייה של 0.1% בחודש הקודם. בניכוי מכירות הדלק וכלי הרכב, המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.3%.

באותה שעה פורסם מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש אוקטובר, שנפל בשיעור של 0.4%, עניין המשקף ירידה בהכנסות הקמעונאים והסיטונאים. בשוק ציפו לעלייה של 0.3% לאחר ירידה של 0.5% בחודש ספטמבר.

ב-17:00 פורסמו המלאים העסקיים לחדש ספטמבר, שעלו ב-0.3%, בעוד בשוק ציפו לעלייה של 0.1% לאחר קיפאון בחודש הקודם. 

סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש נובמבר, רשם קריאה של 93.1 נקודות, מעל התחזיות בשוק שעמדו על עלייה  ל-91 נקודות מ-90 נקודות בחודש אוקטובר.

מחירי הנפט המשיכו לרדת היום ולעורר את חשש המשקיעים. החוזים על הנפט מסוג WTI ירדו בכ-2.5% לרמה של 40.7 דולר לחבית. החוזים על הנפט מסוג ברנט ירדו בכ-0.5% לרמה של 43.5 דולר לחבית. מחירי הנפט השילו מערכם השבוע כ-8%.

סגן יו"ר הפד סטנלי פישר רומז כי הבנק המרכזי האמריקני נוטה לכיוון העלאת ריבית בחודש דצמבר לראשונה מזה כעשור. פישר אמר אתמול, כי כלכלת ארה"ב מתגברת בצורה משביעת רצון על הזעזועים בשוקי העולם וכן על התחזקות הדולר מול המטבעות המרכזיים. ההצהרה של פישר עולה בקנה אחד עם זו של נגיד הפד ג'נט יילן שאמרה באחרונה כי היא צופה שכלכלת ארה"ב תצלח את הסערה העולמית - דברים שהגבירו אף יותר את התחזיות להעלאת ריבית בארה"ב כבר בחודש הבא. 

 לורטה מאסטר, נשיאת הפד בקליבלנד, רמזה גם היא על המדיניות המוניטארית העתידית של הבנק המרכזי ואמרה כי העת להעלאת הריביות מתקרב. לדבריה כלכלת ארה"ב יכולה להתמודד עם מדיניות הדרגתית של ריסון מוניטארי. 

מיילן נכשלה

כישלון מהדהד למיילן : היום התקבלו תוצאות ההצבעה של בעלי המניות של פריגו  לגבי הצעת הרכש של מיילן ומהן עולה כי רק 40% הצביעו בעד הצעת הרכש. המשמעות, מיילן לא הצליחה להשיג היענות של 50% מבעלי המניות, המינימום שהיה דרוש לה כדי להשתלט על פריגו. (לסיפור המלא)

בזירת הדוחות, הקמעונאית ג'יי.סי. פני  צפוייה לדווח על הפסד של 55 סנט למניה ברבעון השלישי. 

מניית נורדסטרום   בלטה במסחר לאחר שהורידה אמש את תחזית הרווח שלה בהמשך לפרסום דוחות מאכזבים לרבעון השלישי.

ענקית ציוד התקשורת סיסקו   נסחרה תחת לחץ לאחר תחזיות מאכזבות לרבעון הנוכחי. 

חברת Yum! Brands, Inc  , שמפעילה את רשתות המסעדות פיצה האט, KFC וטאקו בל, דיווחה אמש על עלייה של 5% במכירות בחנויות הזהות בסין.

אתמול נדחה ברגע האחרון המיזוג בין מלאנוקס  לאיזיצ'יפ : שעות ספורות לפני ההצבעה על העסקה באסיפת בעלי המניות של איזיצ'יפ על העסקה החברות הודיעו על הסרת הנושא מסדר היום. ככל הנראה, איזיצ'יפ ומלאנוקס העריכו שיתקשו להשיג את הרוב הנדרש, 75% מבעלי המניות של איזיצ'יפ. כזכור, מלאנוקס הציעה לרכוש את איזיצ'יפ תמורת 811 מיליון דולר (25.5 דולר למניה במזומן). מלאנוקס מאפשרת לאיזיצ'יפ 30 ימים להיכנס למו"מ עם צדדים נוספים שעשויים להתעניין ברכישה. אם תגיע הצעה גבוהה יותר, מלאנוקס תקבל הזדמנות להשוות אותה. מלאנוקס מוותרת גם על תשלום הפיצוי הקיים בהסכם, במקרה של ביטול העסקה. איזיצ'יפ תקבע מועד חדש לאסיפה נוספת להצבעה על העסקה.