האחים צביקה ויוסי ויליגר פורשים מניהול חברת ויליפוד

אמש במהלך ישיבת דירקטוריון הודיעו השניים כי יפרשו מתפקידם ■ הפרישה תצא לפועל במארס 2016 ■ ל"גלובס" נודע כי השניים, מהוותיקים והמנוסים בשוק המזון, החליטו על פרישתם משום שהם אינם רואים עין בעין את מדיניות וחזון החברה עם הבעלים החדשים

צביקה ויוסי ויליגר / צילום: איל יצהר
צביקה ויוסי ויליגר / צילום: איל יצהר

האחים צביקה ויוסי ויליגר, מייסדי חברת המזון ויליפוד ומנהליה, הודיעו אמש (ו') במהלך ישיבת הדירקטריון של החברה על פרישתם. הפרישה תצא לפועל בחודש מארס 2016. ל"גלובס" נודע כי השניים, מהוותיקים והמנוסים בשוק המזון, החליטו על פרישתם משום שהם אינם רואים עין בעין את מדיניות וחזון החברה עם הבעלים החדשים.

בשנת 2014 רכש את החברה אלכסנדר גרונבסקי ב-268 מיליון שקל בתמורה ל-58% מהמניות. לאחר מכן, הוא מכר את החברה לגרגורי גרטובוי - איש עסקים ובנקאי מאוקראינה.

ג. וילי-פוד אינטרנשיונל היא יבואנית מותגי מזון של יצרנים שונים בהם שימורי פירות, שימורי ירקות, חמוצים, שימורי דגים, פסטה, אורז, נודלס, שמנים, פירות מיובשים, מוצרי מאפה מובחרים, דגני בוקר, קפה ומלבין קפה, חטיפים, גבינות, מרגרינות, חמאה, קינוחים, גלידות ועוד. מרבית המוצרים מיובאים ומשווקים תחת המותג וילי פוד, וחלקם משווקים תחת מותגים בהם שימורי ירקות DEL MONTE (מונקו), אורז בסמטי DAAWAT (הודו), מלבין קפה COMPLETA (הולנד), דגני בוקר HAHNE (גרמניה), חמוצים וירקות כבושים SERA (תורכיה), גבינות קשות (פרמזן) ZANETTI (איטליה), חמאה וממרח חמאה LURPAK (דנמרק).

לחברה מרכז לוגיסטי ביבנה, מניותיה נסחרות ב- NASDAQ תחת סמל WILC. החברה נמצאת בשליטת חברת האם וילי פוד השקעות בע"מ, חברה אשר מניותיה נסחרות בבורסה בת"א.

מדוחות החברה שפורסמו בחודש אוגוסט עולה כי ההכנסות ברבעון השני של השנה ירדו וכי החברה עברה להפסד. ברבעון השני של 2015 הכנסות החברה ירדו ב-10.2% ביחס לרבעון המקביל אשתקד והסתכמו ב-71.3 מיליון שקל. ההערכות החברה הן שהקיטוב בהכנסות נבע מצמצום הצריכה, הורדות מחירים וחוק המזון.