אור ירוק לתוכנית להוזלת עלויות הנופש ב-20% תוך 5 שנים

שר התיירות יריב לוין ושר האוצר משה כחלון הכריזו בשבוע שעבר על התוכנית הלאומית להוזלת עלויות הנופש בישראל

חוף אילת / צילום: איל פישר
חוף אילת / צילום: איל פישר

אור ירוק לתוכנית להוזלת עלויות הנופש: ממשלת ישראל אישרה הבוקר (א') בישיבתה השבועית את תוכנית משרד התיירות להוזלת עלויות הנופש ב-20% בתוך 5 שנים.

שר התיירות יריב לוין ושר האוצר משה כחלון הכריזו בשבוע שעבר על התוכנית הלאומית להוזלת עלויות הנופש היקרים כל-כך במחוזותינו. במוקד התוכנית: קיצור הליכי הבנייה, שיגביר את התחרות בשוק התיירות ואת היצע חדרי בתי המלון בכ-15 אלף חדרים חדשים (כיום מצבת החדרים עומדת על כ-50 אלף חדרים). לדברי לוין, השינוי יתאפשר באמצעות דיונים בוועדה לתשתיות לאומיות, שעד היום דנה רק בתשתיות מתקני גז, אנרגיה ותעופה. התוכנית להוזלה כוללת גם עירוב שימושים, כלומר תאפשר ליזמים להוסיף עד 20% זכויות בנייה למגורים בנוסף לזכויות הבנייה המלונאיות. אם וכאשר המהלך הזה ייושם הלכה למעשה, הזמן הממוצע שייקח להקים בית מלון בישראל - שכיום אורך כעשור - יתקצר בכחצי.

בהתאם להחלטת הממשלה מהיום, חוק התכנון והבנייה יתוקן בהוספת ענף התשתיות התיירותיות להגדרת "תשתיות לאומיות". כמו כן, נציג שר התיירות יצורף כממלא מקום לוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של תשתיות לאומיות; ותוכנית שתכלול הקמתם של אתרים או תשתיות המשמשים כגורמי משיכה תיירותיים, תידון במסגרת הוועדה לתשתיות לאומיות.

יצוין כי המסלול המהיר ייתן מענה בעיקר לרשתות בתי מלון בפריסה גיאוגרפית או לחילופין למלונות בודדים מעל 500 חדרים. מלונאים המתכוונים להקים מלונות בוטיק קטנים או מלונות יחידים עם פחות מ-500 חדרים לא יוכלו ליהנות מהמסלול המהיר וייאלצו לכתת רגליהם במסדרונות הבירוקרטיה. במשרד התיירות מדגישים כי המטרה היא להביא לכאן כמה שיותר רשתות בינלאומיות.

השר לוין אמר בעקבות החלטת הממשלה כי הוא מברך על "אישור התוכנית הלאומית שמטפלת לראשונה בבעיית הליבה של התיירות. התוכנית היא מהלך היסטורי".