אלקטרה צריכה מציגה רווח של 39 מיליון שקל מתחילת השנה

מניית החברה זינקה ב-70% בשנה האחרונה ■ באחרונה עדכנה החברה על מכירת פעילות ברי המים שלה למי עדן תמורת 21 מיליון שקל

זאב קלימי / צלם: דפנה גזית
זאב קלימי / צלם: דפנה גזית

יבואנית מוצרי החשמל אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) ממשיכה להציג התאוששות נאה בדוחותיה הכספיים. אמש (א') סיכמה החברה מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד את הרבעון השלישי של השנה ברווח נקי של 14.5 מיליון שקל, אחרי הפסד של 11.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

בסיכום 9 החודשים הראשונים של 2015 רווחיה של אלקטרה מוצרי צריכה הצטברו ל-39 מיליון שקל, אחרי שאת שנת 2014 כולה סיכמה החברה בהפסד ענק של כ-66 מיליון שקל - שמרביתו יוחס לתוכנית התייעלות מאסיבית שאימצה.

השנתיים האחרונות היו עבור אמ"צ, המנוהלת על-ידי זאב קלימי, תקופה עסקית לא פשוטה, שגררה אותה להפסדים. בעקבות כך היא החליטה בשנה שעברה לאמץ תוכנית התייעלות, שכללה בין היתר פרישת עובדים וסגירת סניפים מפסידים. באחרונה עדכנה החברה על הרחבת תוכנית ההתייעלות, בעלות מוערכת של כ-10 מיליון שקל לפני מס, הצפויה לכלול בין היתר צמצום והסבת סניפים.

יישום הרחבת ההתייעלות בא לידי ביטוי בדוחות הרבעון בהוצאות בהיקף של כ-4 מיליון שקל לפני מס. החברה מעריכה כי היישום יימשך גם ב-2016, וכי היא תצמצם את רמת ההוצאות השנתיות של החברה לפני מס בכ-14 מיליון שקל.

מניית אמ"צ קפצה בשנה האחרונה ביותר מ-70% ומשקפת לחברה שווי של כ-600 מיליון שקל. באמ"צ ציינו בדוחות כי הרבעון השלישי התאפיין בהמשך יישום תוכנית הארגון מחדש משנה שעברה, ובמהלכו הושלמו תהליכי שינוי במבנה הניהולי של החברה, נסגרו סניפים מפסידים, נמשכה ההתייעלות במצבת כוח האדם ועוד.

בין המותגים הבולטים שאמ"צ מייבאת ומשווקת נמנים מוצרי אלקטרה ואלקו, פיליפס, ווירלפול, ובנוסף היא מפעילה את רשתות שיווק מוצרי החשמל מחסני חשמל ושקם אלקטריק ומחזיקה ברשתות "עשה זאת בעצמך" אייס ואוטו דיפו.

באחרונה עדכנה אלקטרה כי חתמה על הסכם למכירת פעילות ברי המים של "אלקטרה בר" לחברת מי עדן תמורת 21 מיליון שקל.

עיקר התרומה לרווחיות בסיכום הרבעון השלישי הגיעה מיבוא ושיווק מוצרי החשמל, שהרווח התפעולי בו הצטבר ל-23 מיליון שקל, אחרי רווח של כמיליון שקל בלבד ברבעון המקביל אשתקד. באמ"צ מייחסים את המגמה החיובית בעיקר לשיפור "התנאים המסחריים בתחום המזגנים ומקיטון בהוצאות פעילות המזגנים בחו"ל כפועל יוצא מיישום תוכנית התייעלות".

אמ"צ נהנתה גם משיפור הרווחיות בפעילות רשתות שיווק החשמל שלה ומחנויות ה"עשה זאת בעצמך", המיוחס גם הוא לשיפור התנאים המסחריים עם ספקים וזכיינים ויישום תהליך רה-ארגון והתייעלות. גם בסיכום שלושת הרבעונים הראשונים של 2015 המגמה דומה.

בשורה העליונה, מכירות אמ"צ לרבעון השלישי עלו בקרוב ל-5% ל-767 מיליון שקל, וגם פה בולטת פעילות מוצרי הצריכה, כאשר בין ינואר-ספטמבר ההכנסות שמרו על יציבות והתקרבו ל-2.1 מיליארד שקל.

זאב קלימי, מנכ"ל אלקטרה צריכה, מסר היום כי "תוצאות הרבעון השלישי ממשיכות לחזק את ביטחוננו ביעילותה של תוכנית הארגון מחדש שאנו מיישמים. ברבעון השלישי אישרנו את השלב השני של תוכנית ההתייעלות, שעשויה להביא לקפיצת מדרגה נוספת בהקטנת הוצאות התפעול של החברה ובשיפור רווחיותה. ברבעון זה הצלחנו מחד להגדיל את המכירות בחנויות זהות, הן במגזר קמעונאות החשמל והן במגזר ה-DIY, לשפר את שיעור הרווח הגולמי ולשוב לרמות רווח תפעולי שאפיינו את אלקטרה מוצרי צריכה לפני מספר שנים".

אלקטרה צריכה
 אלקטרה צריכה