סוף להקפאה בתמ"א 38: גבעתיים תחזור להנפיק היתרי בנייה

קצת יותר מחודש לאחר שהקפיאה העירייה את כל הטיפול בבקשות להיתר בפרויקטים של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה - העירייה הודיעה שהיא חוזרת לדון בבקשות להיתר

רן קוניק / צילום: איל יצהר
רן קוניק / צילום: איל יצהר

בשורה ליזמים, קבלנים ובעלי דירות ישנות בגבעתיים. קצת יותר מחודש לאחר שהקפיאה העירייה את כל הטיפול בבקשות להיתר בפרויקטים של תמ"א 38 במסלול הריסה ובנייה, התקבלה כעת ההחלטה לחזור לדון בבקשות אלו. בעירייה מסבירים כי כעת, לאחר שהמועצה הארצית לתכנון ובנייה פרסמה את הנוסח של התיקון החדש לתמ"א 38 (תיקון 3א' העוסק בדרך חישוב הזכויות בפרויקטים במסלול הריסה ובנייה בתמ"א 38) ניתן לחזור ולדון בבקשות להיתר.

מהעירייה נמסר היום כי המועצה הארצית הנחתה את מוסדות התכנון הדנים בבקשות להיתר לפי תמ"א 38 לשקול לא להפסיק לדון בבקשות. כך, המועצה הארצית ציינה בסעיף 5 להחלטתה כי: "המועצה הארצית מנחה את מוסדות התכנון הדנים בבקשות להיתר לפי תמ"א 38 לשקול בין היתר את מדיניות המועצה, כפי שבאה לידי ביטוי בנוסח התמ"א...", כלומר, המועצה הארצית אינה רואה כל מניעה לקיים דיון בבקשות להיתר, כשהיא מנחה את הוועדות המקומית כי ביצוע חישוב זכויות יהיה על פי שיטת המועצה הארצית.

נזכיר כי עמדתה של המועצה הארצית כפי שמשתקפת מהתיקון החדש היא שיטת החישוב המרחיבה שקובעת מה יהיו הזכויות שיקבל היזם או הקבלן על בסיס הבניין התיאורטי שהיה ניתן לבנות במגרש על בסיס תוכניות תקפות ולא על בסיס המבנה הקיים היום על המגרש, הגישה בה דבק היועץ המשפטי לממשלה.

כאמור, בעקבות הנוסח של התיקון החדש שפורסם רק לפני מספר ימים להפקדה החליטו כעת בגבעתיים להפסיק את ההקפאה: "בנסיבות אלה, הוועדה המקומית מודיעה כי היא חוזרת לקדם את הטיפול בבקשות להיתר בניה לרבות קיום דיונים בפני ועדת המשנה והוצאת היתרי בניה", נמסר היום מהעירייה.

רן קוניק, ראש עיריית גבעתיים הוסיף: "לאור המלצות המועצה הארצית, אנו חוזרים לדון בבקשות להיתרים בכדי לא לעכב בקשות בחודשים ארוכים וזאת כמובן ללא קשר למחלוקת הקיימת בנושא בין המועצה הארצית לבין היועץ המשפטי לממשלה. כפי שהיה עד כה, גם עתה אנו נדון בכל בקשה לגופו של ענין ובהתאם למדיניות העיריה שלא השתנתה כהוא זה".