מנפיקים בכל מחיר? סייפ-טי תנסה לגייס "רק" 22 מיליון שקל

החברה שבשליטת אמיר מיזהר וקיבוץ סאסא קיצצה את שוויה בעשרות אחוזים, ותנסה להנפיק לפי שווי של 36 מ' ד' בלבד ■ המנכ"ל: "אנחנו לא מאוכזבים"

בורסת תל אביב / צלם: רויטרס
בורסת תל אביב / צלם: רויטרס

ראשי חברת הסייבר הצעירה סייפ-טי דאטה (Safe-T) מעוניינים מאוד לקיים את הנפקת המניות שלה בבורסה בת"א, וכדי לבצע זאת למרות תגובתו הצוננת של השוק עד כה, הם ממשיכים לכווץ את שוויה. הבוקר פרסמה החברה שבשליטת אמיר מיזהר תיקון תשקיף, ממנו עולה כי שווי החברה האפקטיבי בהנפקה קוצץ ב-26% ל-36 מיליון דולר, לעומת שווי של 49 מיליון דולר בעדכון האחרון שפרסמה לפני קצת יותר מחודש. בחברה הוסיפו כי שוויה בדילול מלא יעמוד על 41 מיליון דולר.

בסך הכול קיצצה החברה כמחצית משוויה מאז טיוטת התשקיף הראשונה שהיא פרסמה בסוף חודש אוגוסט. סייפ-טי גם צמצמה את סכום הגיוס המינימלי שהיא מעוניינת לבצע ב-33%, ל-22 מיליון שקל בלבד. את ההנפקה מובילה כלל פיננסים חיתום והיא צפויה לצאת לפועל תוך שבוע עד שבוע וחצי.

הצטרפותה המתוכננת של סייפ-טי לבורסה בת"א מגיעה על רקע הפריחה שרושמות חברות הסייבר הישראליות הבולטות הנסחרות בוול סטריט (בהן הן צ'ק פוינט, סייברארק ואימפרבה) וזאת לאור התגברות הבנת הצורך בפתרונות אבטחה מפני התקפות קשות וחמורות יותר של האקרים. יחד עם זאת, סייפ-טי מגיעה לבורסה כשמצבה הפיננסי רחוק מלהיות מזהיר.

החברה נושאת כבר זמן רב הערת "עסק חי" בדוחותיה, ועד כה פעילותה ממומנת על ידי בעלי המניות, כאשר רואי החשבון מציינים כי "המשך פעילותה של החברה מותנה בגיוס כספים נוספים עד שתגיע לפעילות רווחית". בסוף הרבעון השני של השנה קופת המזומנים של החברה הייתה דלילה והכילה 635 אלף דולר בלבד - מרביתם כספי ההלוואה מקבוצת המשקיעים בראשות שלומי שני ודרור עצמון, לצד גירעון של 1.6 מיליון דולר בהונה העצמי.

"שלמים עם ההחלטה"

שחר דניאל, מנכ"ל סייפ-טי, התייחס היום להורדת השווי ואמר: "אנחנו לא מאוכזבים מהקיצוץ. בשנים האחרונות לא היו הרבה הנפקות ראשוניות בישראל, עוד פחות מכך הנפקות של חברות היי-טק, ואני לא בטוח שהייתה אי פעם הנפקה של חברת סייבר. יש חיסרון בלהיות ראשון, משום שלשוק קשה מאוד לתמחר את הפעילות, מה שפחות קשה לעשות בשוק הפרטי".

לדבריו, "עד עכשיו השוק לא התמודד עם הנפקות של חברות כמונו, לכן אין לו את הכלים לעשות זאת. אבל אנחנו חושבים שהשווי של החברה גבוה יותר, ומאמינים שהוא יגדל. נתקלנו בבעיה, אנחנו מבינים אותה, ושלמים עם ההחלטה שלנו.

"אנחנו חברת הזנק ורוב החברות הדומות לנו הולכות במסלולי גיוס פרטיים, אבל אנחנו בחרנו ללכת בדרך שונה, ואנחנו מאמינים שהבורסה תספק לנו פלטפורמה שתאפשר לנו להתקדם. בסוף התהליך תצא חברה עם פעילות מיוחדת ותוך תקופה אנחנו מקווים גם להגיע לבורסת נאסד"ק".

סייפ-טי הוקמה בתחילת 2013 בידי אמיר מיזהר, שמחזיק גם בתפקיד היו"ר, וכיום מחזיק ב-58% מההון. קיבוץ סאסא מחזיק ב-38% מהמניות, לאחר שחתם מול מיזהר על הסכם השקעה בסך של 2.5 מיליון דולר בחברה בסמוך למועד הקמתה, בפברואר 2013. סייפ-טי מפתחת ומשווקת פתרונות תוכנה להעברה מאובטחת של נתונים בתוך ארגונים ומחוצה להם, וכן לגישה מאובטחת למידע הקיים בארגון.

לגבי המצב הפיננסי שלה החברה אומר דניאל כי "יחסית לגילנו ולעולם בו אנו חיים, סייפ-טי נמצאת במצב טוב. כהחלטה אסטרטגית החלטנו להתחיל בפעילות בישראל והגענו ללקוחות שהכי קשה להגיע אליהם. בשלב החדירה של החברה רוב החברות לא מדברות על הכנסות כלל, אלא עובדות על פיילוטים או על ניסיון בחינם, ולנו לקוחות כבר משלמים".

לקראת ההנפקה סייפ-טי רשמה במחצית הראשונה של 2015 הוצאות תשלום מבוסס מניות לקבוצת משקיעים בראשות שלומי שני ודרור עצמון בהיקף של כ-12 מיליון דולר. שני ועצמון חתמו לפני כמה חודשים על הסכם מול החברה ולקחו על עצמם את מימון העלויות הכרוכות בהנפקה, במחיר דילול עתידי אגרסיבי של כ-10%-15% מהון המניות לפי שווי מופחת בהרבה מהשווי בהנפקה. הוצאת התשלום עבורם גררה את סייפ-טי להפסד חצי שנתי של 14.6 מיליון דולר, אחרי הפסד שנתי של פחות מ-4 מיליון דולר בסיכום שנת 2014.