במקום לשלם מאות ש' על נעלי מותג - כך תוכלו לחסוך

גם בקניית מותגי נעליים לנוער יש לא מעט הפתעות במחיר - צריך רק לדעת איפה לחפש ■ מהזירה המקוונת ועד לעודפים: "גלובס" מגיש 5 צעדים לרכישה נבונה

אם גם אתם הורים לילדים מתבגרים, כנראה ששמות המותגים החמים בקרב הנוער מוכרים לכם היטב, והעיסוק בשאלה היכן כדאי לרכוש נעלי אולסטאר, וואנס או בלנסטון כדי לעמוד בתכתיבי האופנה - מעסיקה גם אתכם: בדיקת "גלובס" מגלה כי את המחירים הזולים תמצאו בחנויות קטנות ועצמאיות או באתרי אינטרנט, וכי את האופציה לרכוש ברשתות הגדולות כדאי להשאיר מאחור. סקירת מחירים מגלה כי הפערים שמגיעים לעשרות אחוזים מצויים גם בין חנויות שנמצאות במרחק של כמה מאות מטרים זו מזו (באזור דיזנגוף לדוגמה) וכי בכל מקרה את שלב הקנייה כדאי להתחיל (ולעתים גם לסיים) באינטרנט. "גלובס" מגיש 5 תובנות למחפשים אחר מותגי הנעליים הפופולריים לנוער ולצעירים ברוחם.

לרוץ על האונליין

לצד האתרים eBay, עלי אקספרס ואמזון מציעים לא מעט אתרים ישראלים רכישה מקוונת של נעליים, המציעים פעמים רבות לא רק את ממד הנוחות שבקנייה מרחוק (בהנחה שאתם יודעים בדיוק את המידה הרצויה ואת הדגם המבוקש), אלא גם מחיר מוזל. באתר sof-ona.co.il מוצעים מותגים בהנחה, בהם למשל אולסטאר ב-160 שקל (כולל משלוח) או דגמי וואנס ב-190 שקל. איך מגיעים למחירים הללו?

"בשונה מחנויות שיש להן עלויות שכר דירה או משכורות", מסביר אברהם קרוננפלד, מבעלי האתר, "אני מהווה פלטפורמה לספקים מחו"ל המוכרים באתרים כמו eBay ואמזון ומוכרים סטוקים בהנחה. למעשה העסקה מתבצעת מולי כשאני עובד גם עם פייפאל, כך שבכל בעיה הקונה מוגן, והמשלוח של המוצר מתבצע ישירות מהמוכר. לי אין מחסנים ומלאים, מה שגם מאפשר לי למכור בזול".

- אם אין לך שליטה על המוצר, מה עושים במקרה של תקלה או פגם?

"במקרה של החזרות זה נעשה דרכי - שולחים אליי, ואני מעביר את המוצר למוכר ומזכה את הקונה מיד".

- עד כמה הרשת משופעת בזיופים של מותגים, למשל באתרים סיניים?

"יצא לעלי אקספרס שם של אתר שמוכר זיופים וזה לא נכון. יש זיופים, אבל לא בממדים שמדברים עליהם. אצלנו נתקלנו לאחרונה בזיוף מספק, הקונים שקיבלו את הנעליים הבחינו בכך, עדכנו אותנו, ביקשנו שישמידו את הנעליים, הם קיבלו החזר ואנחנו הפסקנו לעבוד עם הספק".

- האם הסטוקים שאתם קונים הם סוג ב' או עונה קודמת?

"ממש לא. מדובר בספקים שרוכשים כמויות גדולות, למשל מחנויות שפשטו רגל. מתח הרווחים שלי נמוך מהחנויות ואצלנו אין את כל החוליות בשרשרת המכירה, שכל אחד מהם גוזר קופון של לפחות 30% בדרך. ולא רק מסטוקים: זה לא סוד שכל המותגים שאת מדברת עליהם, כמו נייק או אדידס, מייצרים בסין. הרבה פעמים המפעלים האלה מייצרים כמויות גדולות יותר ואת העודפים מוכרים לספקים - הם יכולים להתגלגל אל הצרכנים בחצי מחיר".

- אז לשלם 300 שקל לנעלי אולסטאר זה גזל?

"גזל זו לא ההגדרה, לחנויות יש הרבה עלויות מסביב. ברור שיש פה עניין של מתח רווחים. אנחנו עוקפים את שרשרת המזון ומגיעים ישר לספקים מחו"ל, ועדיין פחות מ-5% מהצרכנים יזמינו את הנעליים באינטרנט והרוב יקנו בחנויות. "הצרכנים הישראלים", סבור קרוננפלד, "עדיין לא בשלים להבין שגם המכירה באינטרנט נתונה תחת חוק הגנת הצרכן. אפשר לקנות ולהחזיר, יש תשלומים מאובטחים והתהליך לא רק זול בהרבה, אלא גם פשוט. הצרכן הישראלי יריב שעה מול מוכרת בקניון כדי לקבל הנחה של כמה שקלים כחבר מועדון, בשעה שבאינטרנט הוא יכול למצוא הפרש של 30%-50% פחות. יש גם אתרים שמציעים קאשבק באינטרנט על כל קנייה, אבל רק אלפים בודדים של צרכנים רשומים לשירות הזה".

עצמאיים בשטח

לצד הרשתות הגדולות פועלות אינספור חנויות קטנות ועצמאיות המציעות לא רק את מותגי הנעליים החמים, אלא גם פייט במחירים. בשיטוט באזור דיזנגוף סנטר למשל, במרחק של כמה מאות מטרים, את אותו הדגם (והגוון) למשל של נעלי אולסטאר תוכלו למצוא בפערים גדולים במחיר: בחנויות ורטהיימר ובמגה ספורט דגמי אולסטאר בגוון חלק נמכרים ב-300 שקל, במרחק של כמה בניינים משם, בחנות ספורט דיזנגוף, אותן הנעליים בדיוק נמכרות ב-230 שקל כשמבצע בחנות - אם תבחרו בגוון אחר או בדגם צבעוני - יוזיל את המחיר ל-150 שקל, ולפחות מכך בקנייה של שני זוגות במבצע "2 ב-250 שקל". מצדו השני של מרכז דיזנגוף, בחנות העודפים של ג'יפה, מצאנו דגמי אולסטאר במסגרת מבצע של שני זוגות ב-400 שקל (הכוללים גם דגמי ואנס, נייק או ריבוק). ככלל גם בחנויות העודפים שווה לעבור ולבדוק - חלקן גם ימסרו מחיר למטלפנים עוד לפני שתטרחו להגיע לחנות. הדוגמאות שהבאנו מתרכזות אמנם באזור אחד, אולם בכל אזור פועלות חנויות כאלו, ולצרכנים מומלץ בהחלט לפקוח עיניים ולבדוק בעצמם איזו תחרות מציעים העסקים בסביבת מגוריהם.

לצאת מהקופסה

בלנסטון, המגפיים האוסטרליים שכבשו את רגלי הנערים והנערות, נמכרים כמובן בחנויות הנעליים (בהן דרך היבואן קרוקס אנד מור), אלא שבחנויות לכלי עבודה וחומרי בניין תמצאו אותן במחיר זול - והפער משמעותי. כך למשל המחיר הרשמי לדגם 510 הנפוץ בחנות קרוקס אנד מור הוא 560 שקל (10% לחברי מועדון), בשעה שבחנויות כלי עבודה בהן למשל החנויות מוסרי בחולון וסניפי רוס גבס בתל-אביב ובחולון, או החנות בסט טולס בירושלים - המציעות כולן גם מכירה מקוונת - המחיר לדגם הזה הוא 400 שקל. באתר השוואת המחירים זאפ תוכלו לקבל פירוט אודות חנויות כלי העבודה בהן נמכרות המגפיים הנחשקות.

היציאה מהקופסה נדרשת גם בעניין דגמים שונים: בסניף אליטל למשל דגמי בלנסטון (בגוון בהיר) במחיר הזול ביותר שמצאנו: 350 שקל (דגמים 1432, 1434, 400). אם מתפשרים על דגם מסוים של אותו מותג - אפשר לחסוך לא מעט בהתאם למבצעים נקודתיים.

עם האצבע על הדופק

ימי מכירה מיוחדים, בדומה לטירוף המכירות השונות המתרחשות בחודש בנובמבר - מובילים למציאות של ממש. באתר runy דגמים שונים של נעלי אולסטאר נמכרים עד סוף החודש ב-100 שקל, כשנוסף למחיר האטרקטיבי - המשלמים בפייפאל זכאים למשלוח חינם עד הבית. אל תהססו לבדוק את השטח כל אימת שעובר גל מכירות שעליו רוכבים גם האתרים בארץ ובעולם: בין אלה שקרבים ובאים - בלאק פרידיי, שיתקים ב-27.11, וסייבר מאנדיי שייערך מיד אחריו. בדצמבר הנחות שוות יכולות להינתן תחת קולב מבצעי סוף עונה. בשורה תחתונה: שווה לעקוב.

שואבים מידע ברשת

כבכל נושא כמעט, לא מעט מידע חבוי בפורומים באינטרנט. הורים שכבר התנסו בחיפוש יוכלו לתת טיפים מועילים, בהם למשל ההפנייה לחנויות לכלי עבודה למחפשים מגפי בלנסטון. עוד מיזמים שיכולים להניב הנחות הם רכישות מרוכזות, שיש מי שיוזם גם במוצר כמו נעליים.

נעליים
 נעליים