אביגדור יצחקי: "נכניס את כל תוכניות הפינוי בינוי לותמ"ל"

יו"ר מטה הדיור ב משרד האוצר אמר את הדברים בכנס שמאי המקרקעין ■ לדבריו,  "מחיר למשתכן היא לא הפתרון, אלא רק פתרון ביניים. לאחר שלושת המכרזים המוצלחים הראשונים, המבחן הבא יהיה בשבוע הבא בדימונה"

אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר
אביגדור יצחקי / צילום: איל יצהר

 

"השנה הבאה תהיה שנת הפינוי ביני בישראל, כבר בשבוע הבא יהיה תזכיר חוק לפיו כל תכניות הפינוי בינוי ייכנסו לותמ"ל בחקיקה", כך הצהיר אתמול יו"ר מטה הדיור במשרד האוצר אביגדור יצחקי בכנס שמאי המקרקעין שננעל אמש (ג') באילת.

"כל אנשי הממשלה וכל אנשי הכנסת הולכים איתנו יד ביד. רשות מקרקעי ישראל תקצה קרקעות להשלמה, נבנה קודם ואז נהרוס, ניתן קרקעות קרוב ככל האפשר למתחם הפינוי בינוי", המשיך יצחקי, "תוכניות שלקחו עד עכשיו 10-15 שנה, יאושרו תוך שנה".

יצחקי התייחס בכנס גם לתוכנית מחיר למשתכן ואמר: "מחיר למשתכן היא לא הפתרון, אלא רק פתרון ביניים. לאחר שלושת המכרזים המוצלחים הראשונים, המבחן הבא יהיה בשבוע הבא בדימונה, שם הורדנו את מחיר הקרקע והפיתוח כמעט לאפס, וכן ניתן מענק של 50 אלף שקל למי שיזכה במכרז ויעבור לגור שם. אני חושב שהמחירים שהצלחנו להשיג בקריית גת, בעפולה ובקריות ישפיעו כבר בשלב הראשון על מחירי הדיור ויורידו אותם. נראה זאת כבר ברבעון הקרוב".

המכרז אליו מתכוון יצחקי הוא מכרז שצפוי להיסגר היום ב' הקרוב בדימונה, מכרז המתייחס לשישה מתחמים בשכונת השחר בעיר הכוללים היצע מתוכנן של 584 יחידות דיור סך הכל, כולן במסגרת מחיר למשתכן.