נעילה חיובית בבורסה; חלל צנחה 35%, מנקיינד זינקה 11%

חלל תקשורת דיווחה אתמול על אובדן הקשר עם הלוויין "עמוס 5" ■ ועדת הכלכלה החלה לדון היום במתווה הגז - מניות הסקטור במוקד ■ רישיון "ישי" של הזדמנות ישראלית הוכרז כתגלית גז - המניה מזנקת

בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צילום: תמר מצפי

הבורסה בת"א ננעלה היום (א') בעליות קלות, ברקע עליות השערים שחתמו ביום ו' את המסחר בוול סטריט, שם חתמו מדדי המניות המובילים את השבוע הטוב ביותר מזה כמעט שנה, כאשר מדד S&P 500 עלה ביותר מ-3% בסיכום שבועי. מחזור המסחר הסתכם בכ-608 מיליון שקל.

במוקד המסחר היום בת"א עמדה מניית חלל תקשורת שדיווחה אתמול על אובדן הקשר עם הלוויין "עמוס 5". הלוויין, שמשמש את החברה לאספקת שירותים ללקוחות באפריקה, אמנם מכוסה בפוליסת ביטוח, אולם ההכנסות ממנו מהוות כשליש מהכנסות החברה וצבר ההזמנות שלו עומד על יותר מ-130 מיליון דולר. התוצאה: המניה צנחה, וגם האג"ח. (לסיפור המלא)

בוול סטריט, כאמור, נסגר שבוע המסחר הטוב ביותר מאז דצמבר 2014, בטון חיובי. המשקיעים בישראל ובעולם ממשיכים להמתין לאירוע הגדול של השנה - העלאת הריבית בארה"ב המסתמנת ב-16 בדצמבר. בסוף השבוע סיפק פרופ' סטנלי פישר, סגן יו"רית הפד, רמז עבה מאוד לכך שהריבית כנראה תעלה בחודש הבא, ואמר שהפד עשה ככל יכולתו כדי להכין את השווקים לכך. (לסיפור המלא)

"ההתפתחות הכי מעודדת במסחר היא ששוקי המניות עלו למרות העלייה בציפיות להעלאת הריבית בדצמבר", אמר לסוכנות בלומברג אסטרטג השקעות ב-Fundstrat Advisors. "זה הפוך ממה שראינו בחודשים האחרונים. נראה שהמשקיעים מוכנים להעלאת הריבית".

בחזרה לת"א. בסקטור הגז בלטו מניות הענף כגון רציו , ישראמקו , דלק קידוחים ואבנר , בעוד ועדת הכלכלה התחילה היום במרתון דיונים על מתווה הגז. יו"ר הוועדה ח"כ איתן כבל נשמע לוחמני במיוחד ואמר כי אם המתווה לא ראוי ואם שר האוצר כחלון שטוען כי יש להכניס שיפורים במתווה לא יתערב - כבל יעשה הכל כדי שהמתווה ייפול.

דירקטוריון הבורסה הודיע היום כי החליט לקבוע בכללי המדדים כי תקרת המשקל של מניה שתיווסף למדדים ת"א-25, ת"א-75 ות"א-100 לא תעלה על 4%, זאת עד ליישום הרפורמה הצפויה במדדי המניות. התיקון אמור לקבל את אישור רשות ניירות ערך. בתוך כך, הבורסה הודיעה כי מיילן תצורף למדד ת"א-25, למדד ת"א-100 ולמדד ת"א-מאגר בתחילת המסחר ביום ג', 15 בדצמבר 2015, עדכון המדדים החצי שנתי של הבורסה.

בסקטור הביומד בלטה מניית מנקיינד לאחר שהודיעה על התפטרות המנכ"ל על רקע פארסת ההנפקה בבורסת ת"א. כזכור, מנקיינד, שנרשמה למסחר בבורסה בת"א במסגרת הרישום הכפול, ניסתה לנצל את הביקושים שינבעו מצירופה למדדים בבורסה בת"א כדי לבצע גיוס הון שימלא את קופתה המצטמקת, אך רשות ני"ע עצרה את המהלך וההנפקה נכשלה.

שר האוצר והממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון הודיעו הבוקר על רפורמה בביטוחי רכב החובה. השניים הכריזו כי הם מוזילים את תעריפי ביטוח החובה בפול לכלי רכב פרטיים. הצעדים יפחיתו את מחירי ביטוח החובה לכ-850 אלף מבוטחים בעלי כלי הרכב הפרטי (כ-50% מכלל בעלי כלי רכב אלו) בעשרות אחוזים, בעיקר לנהגים צעירים ובעלי כלי רכב עם מערכות בטיחות מצילות חיים. נציין את כלל ביטוח , הפניקס והראל השקעות .

הזדמנות ישראלית , המחזיקה ברישיון "ישי", דיווחה הבוקר כי הממונה על ענייני הגז והנפט במשרד התשתיות הודיע כי הוא מכריז על הרישיון כעל "תגלית".

עונת הדוחות בעיצומה, והבוקר דיווחה אסם על ירידה של 4.8% במכירות, שהסתכמו ב-1.075 מיליארד שקל, בעוד הרווח הנקי שמר על יציבות - 101.9 מיליון שקל.

אפריקה נכסים דיווחה היום על רווח נקי של כ- 93.4 מיליון שקל ברבעון השלישי של השנה, בהשוואה לכ- 100.9 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

קשרי תעופה דיווחה על עלייה של 34% בהכנסות הרבעון השלישי לכ-87.9 מיליון דולר. הרווח הנקי עלה ב-120% לכ-4.6 מיליון שקל, לעומת כ-2.1 מיליון שקל אשתקד.