מועצת הכבלים והלוויין להוט ו-yes: להקפיא העלאת המחירים

לאחר שכינתה את העלאות המחירים "חזירות לשמה", ד"ר יפעת בן-חי-שגב הודיעה כי פנתה לממונה על ההגבלים כדי לבדוק את העלאות המחירים שעליהן הודיעו החברות בסמיכות ■ הוט ו-yes: פועלים עפ"י החוק

יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי
יו"רית מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי שגב / צלם: תמר מצפי

לאחר שכינתה את העלאות המחירים בהוט וב-yes "חזירות לשמה", ותקפה את החברות על שהעזו להעלות מחירים במה שנדמה כמהלך מתואם, מודיעה היום (א') יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן-חי-שגב, על הקפאת העלאת המחירים. בנוסף, הודיעה בן-חי-שגב כי תפנה לממונה על ההגבלים העסקיים בדרישה לבדוק את העלאות המחירים הסמוכות.

כזכור, לאחרונה הודיעו שתי החברות על העלאות מחירים בסמיכות. הראשונה הייתה yes שהודיעה על העלאת מחירי ה-VOD ב-5 שקלים, ולאחר מכן הייתה זו הוט שהודיעה על העלאת מחירים ב-5% בממוצע. מכיוון ששתי החברות חייבות באישור של מועצת הכבלים והלוויין לכל העלאה במחיר, הבהירה יו"ר המועצה כי החליטה להפעיל את סמכותה כפי שזו מוגדרת ברישיונות ההפעלה של החברות והורתה להקפיא את העלאות המחיר עליהן הודיעו.

yes הודיעה כי היא מעלה את מחיר שירות ה-VOD שהיא מציעה ל-29.90 שקל בחודש, ובכך משווה את מחיר שירות ה-VOD שלה לזה של חברת הוט שדורשת גם היא מחיר דומה. הוט הודיעה למועצה כי היא מתכוונת להעלות, בין היתר, את מחירי הערוצים שהיא מציעה ללקוחות חבילת הבסיס בשיעור שבין 1% ל-14%, וכן מחירם של שירותים חד פעמיים, כגון שירות השליחות, שבכוונתה להעלות בכ-35% ממחיר של 29.60 שקל למחיר של 39.90 שקל.

לדברי המועצה, על-פי הרישיון לשידורים של שתי החברות רשאית יו"ר המועצה להורות לחברות להימנע משינויי מחירים אם היא מוצאת בין השאר כי יש בהם, לדעתה, כדי לגרום לפגיעה בתחרות ולאפליה בין מנויים, ולהביא את הנושא לדיון במועצה.

היא ציינה בנוסף כי "מעבר לכך, אני סבורה כי העלאת המחירים אינה מוצדקת בהתחשב במדדי הרווחיות של שתי החברות ובכך שטלוויזיה אינה מוגדרת מוצר מותרות אלא בבחינת מוצר בסיס, שצריך להיות שווה לכל נפש בישראל".

מ-yes נמסר בתגובה: "מדובר בהאשמות חסרות אחריות שהרי המועצה עצמה אישרה את עדכון מחיר ה-VOD עוד ב-2014, ואנו מזמינים את הממונה לערוך בדיקה ולגלות כי אנו פעלנו על-פי החוק, והודענו על כך בשקיפות והגינות כלפי לקוחותינו. ייתכן כי המתחרים בחרו לפעול אחרת".

מהוט נמסר בתגובה: "הוט פעלה ופועלת בהתאם להוראות הדין גם בעניין זה".