קרן הנאמנות אקסלנס מניות אסטרטגיות – "מתנה" של 1.55%

הפתעה חיובית בקרנות הנאמנות של אקסלנס. מנהל הקרן דיווח לאחרונה כי שלוש קרנות נאמנות קיבלו פיצוי כספי במסגרת תובענה ייצוגית נגד בנק דקסיה ישראל (שהקרנות החזיקו את מניותיו). הפיצוי הבולט ביותר היה בקרן הנאמנות -  אקסלנס מניות אסטרטגיות  - קרן ממונפת (5E).

לחדשות קרנות נאמנות

בקרן הזו התקבל פיצוי של 334 אלף שקל, כאשר סכום הפיצוי משפיע על שיערוך הקרנות ליום 18/11/2015 בשיעור 1.55%! וזה המון!

בקרנות הנוספות התשואה של הפיצוי נמוכה יותר, ובכל זאת משמעותית -  בקרן הנאמנות אקסלנס מניות פרימיום  (4B) -  נתקבל סך של 52 אלף שקל כאשר סכום הפיצוי ישפיע על שיערוך הקרן בשיעור של כ-0.13%.

בקרן הנאמנות אקסלנס תיק ללא מניות  (0B), נתקבל סך של 16 אלף שקל, כאשר סכום הפיצוי ישפיע על שיערוך הקרן בשיעור של כ-0.13%.

אבל, יש כאן בעיה - הפיצוי הזה נובע מהשקעה במניות דקסיה במועד מסוים (לפני שנים), ואלו שנפגעו אז, הם לא אלו (ככל הנראה) שמקבלים את הפיצוי הנוכחי - המחזיקים בקרנות הנאמנות לרוב מממשים ומחליפים את השקעתם בטווח של חודשים או לכל היותר שנים בודדות. כלומר, רוב אלו שהחזיקו בזמן שהתביעה מתייחסת אליה, ככל הנראה לא מחזיקים היום, אותם כבר אי אפשר לפצות, למרות שהם אלו שנפגעו. מנגד, אלו שמחזיקים בקרנות האלו כיום ונהנים מהפיצוי הם ככל הנראה נהנים מההפקר - הם לא אלו שהחזיקו את הקרנות במועד התביעה.

המאמר נכתב על ידי מערכת אתר  מהון להון מדריכים פיננסים www.hon.co.il המידע והנתונים במאמר אינם מהווים המלצה לרכוש או למכור מניות, קרנות נאמנות וניירות ערך אחרים; וכן אינם תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.