אלפר ליהודי פריז: "אל תעלו לישראל"; רוזאן: "גלוח ראש שמן"

טור דעה שפירסם מבקר הטלוויזיה של "הארץ", בו קרא ליהודי צרפת להישאר בארץ מוצאם, הרתיח את הקומיקאית היהודיה-אמריקאית רוזאן בר, שהתנצחה איתו בטוויטר: "אני אמיתית כמו התקף הלב שאמור להיות לך בכל רגע"

רוגל אלפר רוזאן בר / צילום מסך
רוגל אלפר רוזאן בר / צילום מסך

לאחר שהצליח לעורר מיני-סערות בביצה המקומית בעקבות ביקורות ודעות שפורסמו ב"הארץ" (זכורים במיוחד הביקורת הארסית על המשחק של מלי לוי ב"חשודה" וטור הדעה "אני צריך לעזוב את הארץ"), רוגל אלפר שולח את זרועותיו המטרילות אל מעבר לים. טור דעה שפירסם אתמול (א') תחת הכותרת "יהודי , הישארו בצרפת"צרפת (ופורסם גם באנגלית באתר "הארץ") גרר את תגובתה הבלתי אלגנטית בעליל של הקומיקאית היהודייה רוזאן בר (ההיא מהסיטקום "רוזאן"), זוכת פרס האמי וגלובוס הזהב.

בטור הדעה הפציר אלפר ביהודי צרפת שלא לעלות לישראל: "אין אלוהים, והוא לא מינה אתכם לעם סגולה ולא הבטיח לכם את ארץ ישראל. אין לכם זכויות כאן. ישראל חדלה להיות מדינת היהודים. זו מדינת אפרטהייד דו־לאומית, שבה פלסטינים חיים תחת כיבוש ששולל את זכויות האדם הבסיסיות שלהם. המפעל הציוני מת. התאבד".

תגובתה של בר לא הייתה עניינית (בלשון המעטה). בציוץ שהעלתה לטוויטר כתבה לאלפר: "סתום את הפה שלך, גלוח ראש מיוחס ושמן".

מכאן החלה התנצחות שעדיין לא הגיעה לסיומה, ואל השיחה שורבב גם ציוץ של העיתונאי ג'פרי גולדברג, שכתב על המאמר כי "מדובר בדבר הכי פתטי אי-פעם".

אלפר מסר ל-mako תרבות כי "כל מה שיש לי לומר בתגובה כלול בציוצים". להלן חלק מחילופי הדברים בין השניים בטוויטר:

אלפר בתגובה לבר: "אולי תבואי להיות ראש ממשלת ישראל? אני אגור באחוזה שלך בהוואי בזמן שתהיי פה. את אלילה ציונית!"

אלפר ממשיך (מתכתב עם הכינוי של בר בטוויטר - "The Real Roseanne"): "את לא הרוזאן האמיתית. לרוזאן האמיתית היה כישרון, לפני הרבה שנים".

בר בתגובה: "רואה את הסימון הכחול הזה? אני אמיתית כמו התקף הלב שאמור להיות לך בכל רגע. סתום את הפה"

אלפר: "אז למה את לא גרה בישראל? מה עוצר בעדך? אלילה ציונית. דיווה של קבלה. משועממת ולא רלוונטית"

בר: "ג'רי סיינפלד גם לא רלוונטי לדעתך, יא סקסיסט? אתה אף פעם לא תהיה רלוונטי גם ככה"