נסגר המכרז הראשון של מחיר למשתכן המשלב מגורים עם מסחר

בדימונה מדובר על מכרז המציע שישה מתחמים בהם ניתן לבנות 584 יחידות דיור, כולן במסגרת מחיר למשתכן, בשכונת השחר ■ בראש העין מדובר על מכרז לבניית 256 יחידות דיור, הכולל לראשונה גם שילוב בין מגורים למסחר

בנייה / צילום: איל יצהר
בנייה / צילום: איל יצהר

שני מכרזים נוספים במתכונת מחיר למשתכן נסגרו היום (ב') בשעות הצהריים. לאחר המכרזים שכבר נסגרו בעפולה, קרית מוצקין ולוד, היום הגיע תורן של הערים ראש העין ודימונה.

בדימונה מדובר על מכרז המציע שישה מתחמים בהם ניתן לבנות 584 יחידות דיור, כולן במסגרת מחיר למשתכן, בשכונת השחר. על פי מסמכי המכרז, מחיר המקסימום הממוצע במתחמים השונים למ"ר דירתי בדימונה עומד על כ-5,736 שקל למ"ר לא כולל מע"מ. כלומר, במידה וההצעות שיתקבלו יהיו זהות למחיר המקסימום, זכאים יוכלו לרכוש דירות בשטח 100 מ"ר בשכונה זו בעבור כ-573.6 אלף שקל לא כולל מע"מ, או בכ-671 אלף שקל כולל מע"מ.

במקביל, בראש העין מדובר על מכרז לבניית 256 יחידות דיור, גם כאן כולן מוזלות, אך בניגוד לכל המכרזים שנסגרו עד כה, מכרז זה כולל לראשונה גם שילוב בין מגורים למסחר. על פי חוברת המכרז, לצד דירות המגורים, כולל המכרז גם שטחי מסחר בהיקף של כ-25 אלף מ"ר כאשר כ-2,000 מ"ר עיקרי מהם מיועדים ל"פונקציות ציבוריות", כך לשון המכרז. עוד על פי מסמכי המכרז, בראש העין עומד מחיר המקסימום למ"ר דירתי על 8,223 שקל, לא כולל מע"מ. כך, על פי נתון זה, דירות 100 מ"ר שייבנו במסגרת הפרויקט יוכלו להימכר לזכאים ב-822.3 אלף שקל לא כולל מע"מ או כ-962 אלף שקל כולל מע"מ.

נדגיש כי שתי הדוגמאות להלן הנוגעות למחירי הדירות מתייחסות למצב בו הזוכה במכרז הציע את מחיר המקסימום. במידה שההצעות יהיו נמוכות יותר, כמו שקרה במכרזים הקודמים, כך גם המחיר הסופי אליו יתחייבו הקבלנים והיזמים שיזכו עשוי להיות נמוך יותר. המכרזים נסגרו היום בשעה 12:00 בצהריים וברשות מקרקעי ישראל בוחנים את ההצעות שהתקבלו כדי להכריז על הזוכים.