ההסתדרות מחיה באינטרנט את המותג העיתונאי "דבר"

זאת בהשקעה של מאות אלפי שקלים ■ השם המסתמן למיזם הוא "דבר ראשון", כשמו של העיתון באחרית ימיו במחצית שנות ה-90 ■ את האתר יערוך העיתונאי חיים הר-זהב

ההסתדרות מחיה את המותג העיתונאי "דבר" במתכונת אינטרנטית. אתר החדשות יושק בחודשים הקרובים, ול"גלובס" נודע כי בתחילה יושקעו בו מאות אלפי שקלים, וכי השם המסתמן למיזם הוא "דבר ראשון", כשמו של העיתון באחרית ימיו במחצית שנות ה-90 של המאה הקודמת.

בשיחות פנימיות בהסתדרות הוגדרה מטרת האתר החדש כהשמעת "קול שחסר בעיתונות הישראלית היום, אשר תומך בעובדים ובהתארגנות".

כיום מונה האתר עובדים בודדים, ועל-פי דיווח באתר וואלה! ניוז עורכו יהיה העיתונאי חיים הר-זהב, ששימש עד לאחרונה עורך בתוכנית "הצינור" בערוץ 10, ובעבר היה יו"ר הוועד של עובדי החדשות המקומיות, בטרם נסגרו.

על-פי ההגדרה, אופיו של האתר יהיה כלכלי-חברתי, והוא יכלול דיווחים אקטואליים נוספים ויעסוק ככל אתר חדשות אחר גם בענייני ביטחון, נושאים מדיניים ואף ספורט. כהגדרה, לא יעסוק האתר ברכילות.

עוד נודע כי האתר לא צפוי בהכרח לעשות שימוש בעיתונאים מקצועיים, אלא להסב לתפקיד פעילים חברתיים שזו להם עבודת הכתיבה הראשונה.

עיתונה של ההסתדרות הוקם על-ידי משה בלינסון וברל כצנלסון בשנת 1925. לאורך השנים הוא נחשב לעיתון שגידל עיתונאים בולטים ובהם נחום ברנע, יאיר גרבוז, יהונתן גפן ומיכאל הנדלזלץ. במהלך שנות ה-80 ירדה קרנו, והוא נקלע למצב כלכלי קשה.

במהלך שנות ה-90, לאחר תקופתה של חנה זמר העורכת המיתולוגית של העיתון, הוא מותג מחדש, ובניסיון לנער את תדמיתו הסוציאליסטית הוחלף צבע הלוגו מאדם לכחול, שמו שונה ל"דבר ראשון", והוא נערך על-ידי רון בן ישי. ב-1996 העיתון נסגר סופית.

דובר ההסתדרות והר-זהב לא הגיבו לדברים.