59% מהציבור: שר האוצר כחלון ייכשל בטיפול בבועת הנדל"ן

סקר מיוחד שנערך לקראת כנס שדרות לחברה: בתל אביב, באזור הדרום ובאזור חיפה והצפון הכי פחות מאמינים בהצלחת תוכנית הדיור של שר האוצר 

משה כחלון / צילום: איל יצהר
משה כחלון / צילום: איל יצהר

כ-59% מהציבור אינו מאמין בתוכניות של שר האוצר משה כחלון לפתרון משבר הדיור, כך עולה מסקר מיוחד שנערך לקראת כנס שדרות לחברה שנפתח הבוקר במכללת ספיר ובעיר שדרות.

מהסקר, שנערך על ידי מכון רותם בניהולו של ד"ר אריה רותם, ומתבסס על תשובותיהם של 500 נסקרים יהודים בגילאי 18 ומעלה, עולה כי 58.6% מהנשאלים סבורים כי התוכניות לדיור מוזל שהוציא לפועל שר האוצר משה כחלון, לא יצליחו. באותו הזמן, 12.6% מהנשאלים ענו כי הם סבורים שהתוכניות יצליחו ו-28.8% מהנשאלים השיבו כי הם לא יודעים האם יצליחו או לא.

מעניין לראות כי בפילוח הנשאלים השונים על פי מספר פרמטרים יש שונות גבוהה. כך למשל, רוב גדול מבין החילונים שנשאלו על הצלחת התוכנית של שר האוצר סבור שהתוכנית לא תצלח (66.2%), לעומת שיעור נמוך יותר בקרב קהל חרדי/דתי (50%) ונמוך עוד יותר בקרב הקהל המסורתי (46.8%). במקביל, מעניין לציין שבאותו הפילוח, השיעור הגבוה ביותר של מי שהשיב שהתוכנית של שר האוצר דווקא תצליח, 17.6%, שייך לקבוצת המשיבים החרדים/דתיים.

הסקר גם בחן את התשובות השונות על פי פילוח גיאוגרפי של אזורים המגורים בו מתגורר מי שלקח חלק בשאלון. על פי פילוח זה, בתל אביב, באזור הדרום ובאזור חיפה והצפון ניתן היה למצוא את השיעור הגבוה ביותר של מי שבחר בתשובה השלילית לגבי הצלחת תוכנית הדיור של שר האוצר, 64.2%, 64.4% ו-63% בהתאמה. בעוד באזור ירושלים ניתן למצוא את השיעור הנמוך ביותר של מי שסבור שתוכניות הדיור לא יצליחו (39.1%).

במקביל, באזור ירושלים ניתן גם למצוא את שיעור הנשאלים הגבוה ביותר שהשיבו כי הם כן מאמינים בתוכניות של שר האוצר, שיעור שעומד על 20.3%, וגבוה בצורה משמעותית משאר האזורים.