המשנה לעורך "ידיעות אחרונות", אלון גולדשטיין, עוזב

גולדשטיין, אחת הדמויות הבולטות והדומיננטיות בעיתון, הודיע אמש לעורכו רון ירון על כוונתו לעזוב לאור תחושת מיצוי, לאחר ששימש בתפקידים שונים ב"ידיעות" במשך 12 השנים האחרונות לסירוגין

בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי
בית ידיעות אחרונות / צילום: תמר מצפי

המשנה לעורך העיתון "ידיעות אחרונות", אלון גולדשטיין, עוזב את העיתון. גולדשטיין, אחת הדמויות הבולטות והדומיננטיות בעיתון, הודיע אמש (ג') לעורכו רון ירון על כוונתו לעזוב לאור תחושת מיצוי, לאחר ששימש בתפקידים שונים ב"ידיעות" במשך 12 השנים האחרונות לסירוגין. "הגיע הזמן עבורי לשנות קצת ולהמשיך הלאה", כתב הבוקר במכתב לעובדים.

גולדשטיין, 41, בוגר בית-הספר לעיתונות "כותרת", הצטרף לעיתון מבית מוזס בראשית שנות ה-2000. לאחר מספר שנים חצה את הקווים לעיתון "מעריב", שם שימש במספר תפקידי עריכה במערך החדשות. בשנת 2007, בצעד חריג, התבקש גולדשטיין לשוב ל"ידיעות אחרונות" ולשמש כראש דסק החדשות, ומשם התקדם למגוון תפקידים ובהם עורך מגזין "24" ובהמשך מונה למשנה לעורך.

לפני כשנה וחצי מונה גולדשטיין למשנה לעורך אתר ynet מבית "ידיעות אחרונות", תפקיד במסגרתו היה אמור להוביל את הסינרגיה עם המהדורה המודפסת של העיתון. כעבור זמן קצר שב לתפקידו בעיתון המודפס.

עזיבתו של גולדשטיין מגיעה ערב המעבר של זרועות קבוצת "ידיעות" - המודפסות והדיגיטליות - למבנה חדש בראשון-לציון, שם הן אמורות לעבור גם תהליך של מיזוג בעבודה העיתונאית.

ביוני האחרון נודע כי עורך המהדורה המודפסת, רון ירון, ימונה לעורך-העל של האתר, מעל עורך ynet, ערן טיפנברון. עובדה זו, יחד עם ההנחה כי המעבר יביא איתו שינוי מבני גם בשורת העריכה הבכירה, מעלה שאלה האם גולדשטיין יוחלף והאם ימונה משנה לעורך במקומו.

בין הדמויות המובילות כעת ב"ידיעות אחרונות" ניתן למנות את ראש מערך החדשות, נטע לבנה; ואת סגנית העורך, הדס להב. גם סביב בעלי התפקידים באתר ynet מרחפים סימני שאלה.

במכתבו לעובדים כתב גולדשטיין: "רציתי לבשר לכם שבימים הקרובים אסיים את תפקידי ואעזוב את העיתון. המקום הזה היה לי בית חם במשך הרבה שנים. כאן הכרתי את אשתי, כאן גדלו בנותיי, כאן עשיתי חברים לכל החיים. אבל הגיע הזמן עבורי לשנות קצת ולהמשיך הלאה.

"אני אוהב כל אחד ואחד מכם. דעו כי המקצוענות והאנושיות שלכם הן שעושות את 'ידיעות אחרונות' למקום המדהים שהוא. הן המנוע של הבית הזה. אעבור כמובן גם לפרידות אישיות יותר, אבל בהזדמנות הזאת רציתי לומר תודה גדולה לרון, שהוא עבורי הרבה יותר מבוס ועמית. הוא חבר אמת".

עורך "ידיעות אחרונות", רון ירון, מסר בתגובה: "הצטערתי מאוד לשמוע על עזיבתו של אלון. מעבר לעובדה שהוא עורך מעולה ואדם נדיר, אנחנו חברים טובים, והוא יחסר לי מאוד במערכת. לאלון יש חלק משמעותי בהצלחה ובהישגים של 'ידיעות אחרונות'. אני מאחל לו הצלחה ובטוח שהוא עוד יחזור".