לתת למגל לתקן את דרכיו

אולי פרשת ההטרדות המיניות תלמד את מגל לשבת קצת בשקט ולא לקפוץ בראש. בכל התחומים

ינון מגל / צלם: איל יצהר
ינון מגל / צלם: איל יצהר

אין שום דמיון בין פרשיות אורן חזן (ליכוד) וינון מגל (הבית היהודי). בוודאי שלא במהות, אבל גם לא באופן בו הגיבו השניים לאחר שהדברים פורסמו.

חזן הכחיש מיד, בלי שום בעיה, ללא מצמוץ בעיניו וסומק בלחייו. הוא בכלל לא התכוון לח"כ קארין אלהרר כאשר פנה אליה בלגלוג ושאל אם היא זקוקה לעזרה כדי להצביע - בגלל נכותה, כידוע. הוא התכוון לחבר כנסת שסייע לה בהצבעה קודמת.

זו הגירסה שלו. לא מפריע לו שיש הקלטה שמראה ומוכיחה את המופרכות של גרסה זו. הוא למד, וכנראה גם חונך, שהכי טוב להכחיש, בכל מצב, בכל מקום, לגבי כל עניין. העובדות לא מטרידות אותו, הן לא הבעיה שלו.

בדיוק כפי שנהג אביו יחיאל חזן בפרשת ההצבעות הכפולות, מעשה שלאחר מכן הורשע בגינו ולאחר שהתברר כי פרץ למחסן הכנסת כדי "לסחוב" את המוח של מכונת ההצבעה.

לא מובן מאליו

ינון מגל - הוא נהג אחרת. הוא מיד הודה. אמנם בפוסט הראשון שפרסם בעניין הוא קצת קרטע ומלמל דברים על שיימינג וכו', דברים לחלוטין לא רלבנטיים. אבל הוא לא ניסה להכחיש, והוא גם התנצל.

ואל יהיה הדבר קל בעיניכם. זו לחלוטין אינה התנהגות מובנת מאליה. זוכרים את פרשת חיים רמון? האיש, בהיותו שר, נשק לבחורה בניגוד לרצונה. רמון הכחיש, אבל לא רק. הוא גם ניהל נגד המתלוננת מסע השמצות שעלה לו בהרשעה צורבת, שבעצם גמרה לו את הקריירה הפוליטית. סביר מאוד שלו רמון נהג אז כפי שמגל נוהג עכשיו, הוא היה ממשיך בפעילותו הפוליטית.

מגל לא הכחיש, לא השמיץ, לא ברח מאחריות. כל אלה היו נחשבים כקליפת השום אם המעשים בהם נחשד מגל היו כוללים מגע פיזי בוטה, שלא לדבר על אלימות. אבל זה לא היה. מהתלונות הידועות עד כה עולה שהוא דיבר יותר מדי, ולפעמים גם שלח יד שלא במקום לכאורה. אבל מכיוון שלא הייתה התנהגות פיזית אלימה, מותר לזקוף לזכותו את התנהלותו לאחר הפרסום, ולהיענות לבקשתו לאפשר לו לתקן את דרכיו.

התלהמות לא אמינה

אולי כדאי שבהזדמנות זו מגל יתקן עוד כמה פגמים מקוממים שלו. לכבוד הצטרפותו לבית היהודי הוא הפך לימני קיצוני. האם שינה את עמדותיו? לא סביר. הוא נראה מאושר להיות בכנסת, ולכן עליו לציית לדרישות המסגרת שאיפשרה לו זאת.

מגל לא הגיע לסיעה שמתאימה לדעותיו, אלא התאים את דעותיו לאלה של הבית היהודי. כולם יודעים זאת, ולכן התלהמותו הימנית אינה אמינה, אפילו קצת מגוחכת.

אולי פרשת ההטרדות המיניות תלמד את מגל לשבת קצת בשקט ולא לקפוץ בראש. בכל התחומים.