מרכז מסחרי באור עקיבא נמכר תמורת כ-40 מיליון שקל

קב' שכטר מכרה המרכז כדי להפריד מסחר ממגורים

מסחר אונליין / קרדיט: שאטרסטוק
מסחר אונליין / קרדיט: שאטרסטוק

קבוצת שכטר חתמה על עסקה למכירת מרכז מסחרי שכונתי שהיא בונה באור עקיבא תמורת 34 מיליון שקל, לא כולל מע"מ (39.78 מיליון שקל כולל מע"מ). הרוכשת היא קבוצת IL&CO GROUP חברה המסונפת לקבוצת משקיעים שבבעלותם נכסים רבים וחברות באירופה. לאחרונה קיבלה הקבוצה החלטה אסטרטגית להשקיע בתחום הנדל"ן בישראל והעסקה באור עקיבא היא הסנונית הראשונה.

המרכז המסחרי יכלול 3,000 מ"ר בשתי קומות, ומוקם בשכונת נוף ים. בשכונה יתגוררו 1,000 משפחות שיהוו את גרעין הלקוחות של המרכז. שכטר מקימה 267 יח"ד ב-3 מגדלים בפרויקט "נוף ים קלאב".

על רקע הסכסוך שפרץ לאחרונה בין חברת גינדי החזקות לדיירי המגדלים בשרונה בת"א סביב הקמת שרונה מרקט, מסביר דדי ריזל, שהוביל את העסקה מטעם שכטר, כי ההחלטה למכור את שטחי המסחר נבעה מהרצון להפריד בין העיסוק במסחר להקמת מגדלי המגורים.

לדבריו, דווקא ניסיונו כמנכ"ל גן העיר בת"א והמאבקים בין דיירי מגדל גן העיר להנהלת הקניון, הביאו אותו לבצע הפרדה מובנית כך שהמרכז המסחרי לא יהיה בבעלות היזם הבונה את המגורים. "מה שגינדי החזקות עוברים עכשיו בשרונה, אני עברתי 10 שנים בגן העיר. הפרדת כוחות הכי בריאה לכל הצדדים", אומר ריזל.

לדבריו, קבוצת IL&CO GROUP הסכימה לסעיפים בהסכם, המבטיחים את הפעלת המקום במתכונת של קניון ושומרים על איכות חייהם של התושבים, לרבות בהיבטים של מפגעי רעש וריח.

קבוצת שכטר, בבעלות הקבלן הוותיק מרדכי שכטר, תהיה גם הקבלן המבצע של המרכז וכאדריכל נבחר משרד "ברעלי-לויצקי-כסיף".

איכלוס המרכז צפוי להיות בשנת 2018.