איך מנהלים קרן נדל"ן מסינגפור?

עדינה קופר, שהקימה והנפיקה את קרן הנדל"ן IREIT, מספרת בראיון ובלעדי ל"ליידי גלובס" איך היא חיה רוב השנה במלונות מחוץ לבית, איזה יתרון הצליחה לייצר על כרישי הנדל"ן, ומה הנוסחה האפקטיבית להשקעות באירופה

אם תשאלו את עדינה קופר לסוד ההצלחה שלה, היא תענה בקצרה: "אני טובה בשפות". מבחינתה, שפה היא לא רק דרך לתקשר עם אנשים, אלא דרך להבין אותם, את התרבות שלהם, את מה שהם רוצים ומה שהם יכולים לתת. "אני דוברת עברית ואנגלית ברמת שפת אם, קוראת ומבינה גרמנית, צרפתית ורוסית, ועכשיו לומדת מנדרין, לאט לאט", היא סופרת.

"בכל מקום יש שפה אחרת לנדל"ןועסקים", מסבירה מי שעד גיל 53 עברה לא מעט זירות עסקיות בעולם, עד להקמת קרן נדל"ן בסינגפור. "יש הבדל, למשל, בין חוזה באנגליה ובגרמניה. באנגליה זה שקוף, מה שכתוב זה מה שיש. בגרמניה, לעומת זאת, גם אחרי חוזה נדרשות בדיקות מעמיקות. את יכולה ללחוץ יד עם מישהו, אבל אם את לא במעמד מספיק חזק, את תגלי שהוא מנהל משא ומתן עם עוד מישהו".

- ומה שפת העסקים הישראלית?

"האמונה שאם לא נותנים לך להיכנס דרך הדלת, אתה נכנס דרך החלון. לנסות למצוא פתרונות לכל דבר. זו תרבות של סטארט-אפ - הפריה הדדית, יצירתיות וגמישות. אדם לא ישראלי לא היה יכול לעשות מה שעשינו".

מה שהם עושים זה נדל"ן מניב. הם - עדינה ושותפה יצחק סלע - ייסדו את קרן IREIT, היושבת בסינגפור וסוחרת בנכסים באירופה, שעל רכישתם היא אמונה. מדובר בקרן ריט, קרן שמשקיעה בנדל"ן (ראשי-תיבות של Real Estate Investment Trust), והיא מיועדת למי שרוצה להשקיע בנדל"ן מניב, אבל לא דרך קניית נכסים באופן ישיר, כך שהוא נהנה מנזילות גבוהה יותר ומפיקוח של הקרן. לאחרונה עשו לעצמם שם לאחר שרכשו בניין משרדים במרכז ברלין ב-144 מיליון אירו ובהמשך השלימו גיוס של 60 מיליון אירו עם ביקוש עודף - מה שהביא את סך נכסיהם ל-200 אלף מ"ר בשווי חצי מיליארד אירו.