ירושלים: תוכנית להקמת כ-140 יחידות דיור במתחם כי"ח

מדובר בשטח של כ-8 דונמים, בין שוק מחנה יהודה, רחובות כי"ח, אגריפס ומתחם עץ חיים ■ במתחם יוקמו שני מגדלי מגורים בני 24 קומות ■ המתחם יכלול גם 44 דירות להשכרה

בנייה בבאר שבע / צילום: איל יצהר
בנייה בבאר שבע / צילום: איל יצהר

הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה מחוז ירושלים אישרה השבוע (ב') הפקדתה של התכנית למתחם כי"ח במרכז העיר. מדובר בשטח של כ-8 דונמים, בין שוק מחנה יהודה, רחובות כי"ח, אגריפס ומתחם עץ חיים. כיום שוכן במתחם המבנה הנטוש של בית ספר כי"ח ההיסטורי ושורת חנויות הסמוכות לשוק ופונות לרחוב אגריפס. בשנים האחרונות משמש המתחם כחנייה לבאי השוק.

תכנית המתאר העירונית החלה במקום, הכלול בשטח המע"ר של העיר, מאפשרת בנייה צפופה וגבוהה, עירוב שימושים ותקן חנייה מופחת. על פי התכנית הקיימת, יוקמו במקום 140 יחידות דיור ועוד 44 דירות להשכרה בשני מגדלי מגורים בני 24 קומות. כמו כן, המתחם יוקם בבינוי מרקמי נמוך יותר עבור שטחי תעסוקה, מסחר ומלונאות.

עוד מוצע כי מבנה בית הספר יוסב למלון בן 70 חדרים במרכז המתחם, תוך תוספת קומה לבניין ההיסטורי הקיים. עוד מציעה התכנית, כך לפי הודעת משרד האוצר, מרחב ציבורי בתחומה, שיאפשר מעבר עירוני בין הרחובות הסובבים את המתחם אל השוק וממנו.

בשנים האחרונות אושר במתחמים הסמוכים לשטח התכנית בינוי למסחר, מלונאות ומגורים, הנמצא בשלבי בנייה. אדריכל התכנית הוא איאן באדר ועורכה הוא מנדי רוזנפלד.