בנצי סאו הודיע למפכ"ל הנכנס: החלטתי לפרוש מהמשטרה

לאחר שלא מונה לתפקיד השוטר מספר 1, הודיע מ"מ המפכ"ל בחצי שנה האחרונה על החלטתו לפרוש אחרי 38 שנות שירות במשטרה ■ "אני מסיים את השירות שלי אחרי 38 שנה. נהניתי"

בנצי סאו/ צילום: אמיר מאירי
בנצי סאו/ צילום: אמיר מאירי

ממלא-מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, הודיע למפכ"ל הנכנס רוני אלשיך על כך שהחליט לפרוש אחרי 38 שנות במשטרה. יותר מחצי שנה משמש סאו בתפקיד ממלא-מקום המפכ"ל, אחרי עזיבת יוחנן דנינו. בתקופה האחרונה הוא הוביל את המשטרה בהתמודדותה עם גל הטרור הגואה ועם כוננות גבוהה בגזרות רבות.

כפי שפורסם כבר בשבוע שעבר בוואלה! NEWS, על אף שסאו שוקל במשך זמן רב לפרוש מהמשטרה או לכל היותר להישאר בשירות לתקופה קצובה נוספת, נראה כי הוא יהיה מוכן לחפוף את אלשיך - אך לא יישאר כסמפכ"ל.

"אני מסיים את השירות שלי אחרי 38 שנה. נהניתי", אמר הבוקר (א') סאו בשיחה עם וואלה! NEWS. "הייתה לי זכות גדולה לפקד על אלפי שוטרים, מפקדים ולוחמים. הגעתי לאן שרציתי, ואני חש סיפוק".

על סוגיית ההטרדות המיניות במשטרה אמר סאו: "אני מאמין שאנחנו בתהליך נכון ועושים כל מה שצריך. זו משטרה טובה. האירועים מהתקופה האחרונה גורמים להעלות את המודעות ולשפר את התרבות הארגונית. החברה ישראלית מציבה נורמות התנהגות שונות, וזה קורה גם אצלנו". 

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, מסר: "אני מודה מעומק הלב לממלא-מקום המפכ׳"ל, ניצב בנצי סאו, על תרומתו רבת-השנים למשטרת ישראל ולמג"ב. במשך עשרות שנות שירותו במשטרה ניצב סאו ביצע מגוון תפקידים מרכזיים ותרם רבות לביטחון ישראל.

"בחודשים האחרונים בנצי הוביל את משטרת ישראל באופן יוצא דופן במאבק הבלתי מתפשר מול הטרור. ניסיונו רב-השנים וכישוריו באו לידי ביטוי לא רק בשטח ובהתמודדות המשטרה עם גל הטרור הפוקד אותנו לצערנו, אלא גם בדיוני הקבינט והממשלה. תבונתו, לצד יכולותיו הפיקודיות המרשימות, הובילו את משטרת ישראל להישגים רבים בתקופה האחרונה, ועל כך, בשם אזרחי ישראל, תודתי הגדולה".