ESPN מאבדת גובה: איבדה 7 מיליון מנויים בתוך שנתיים

רשת הספורט האמריקאית שבבעלות וולט דיסני צפויה לספוג נזק של כ-700 מיליון דולר לשורת ההכנסות שלה ונזק של כ-200 מיליון לשורת ה-EBITDA - בשל גל התנתקויות של בתי-אב בארה"ב מהשידורים שלה

כוסות ממותגות ESPN / צלם: בלומברג
כוסות ממותגות ESPN / צלם: בלומברג

רק 92 מיליון בתי-אב בארה"ב מחוברים ל-ESPN נכון ל-3 באוקטובר 2015. אמנם נתון מרשים בפני עצמו, אך כזה שמהווה ירידה של 7 מיליון מנויים בתוך שנתיים בלבד - כך עולה מדיווח שהגיש לבורסה תאגיד וולט דיסני, הבעלים של רשת שידורי הספורט האמריקאית המצליחה.

הפעם האחרונה בה דיווחה ESPN על 92 מיליון מנויים בלבד הייתה ב-2006, כך שאובדן המחוברים בשנתיים האחרונות למעשה מחק לחלוטין את העלייה שנרשמה בשנים שעברו מאז.

על-פי חישוב שערכו אנליסטים בוולס פארגו, אובדן המנויים הזה יוביל את ESPN להכניס ב-2015 כ-700 מיליון דולר פחות ביחס למחזור של 2013, כאשר שורת ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) אמורה לספוג מכה של כ-200 מיליון דולר.

ESPN מהווה את מחולל הרווחים המשמעותי ביותר של דיסני: לפי בלומברג, בשנה האחרונה הייתה אחראית רשת הספורט על רווח תפעולי של 6.8 מיליארד דולר, 46% מסך הרווח התפעולי של דיסני.

ביום שישי, יום המסחר המלא הראשון לאחר הדיווח המטריד לבורסה, ירדו מניות דיסני בוול סטריט בשיעור של 3%, למחיר של 115.11 דולר למניה, זאת לאחר שבמהלך השנה האחרונה הן עלו ב-22%.

התחייבויות תשלומי רכישת זכויות השידור העתידיות של ESPN מוערכות בסך של 70 מיליארד דולר - יותר מכל רשת ספורט אחרת בעולם. לאחרונה נודע כי אובדן המחוברים יגרום ל-ESPN לפטר כ-350 עובדים, המהווים כ-4.3% ממצבת העובדים שלה.