תוכן שיווקי

כתבה זו נכתבה והופקה על ידי כותבי תוכן מקצועיים בשיתוף גורם מסחרי.

כתבות התוכן השיווקי בגלובס כוללות מידע ענייני בעל ערך מוסף לקורא, תוך שמירה על שקיפות מרבית כחלק מהקוד האתי של גלובס.

הפסטיבלים והאירועים החמים ביותר מסביב לגלובוס בדצמבר

הצצה לכמה מהאירועים התיירותיים הבולטים בעולם לחודש הקרוב שמרכזים עניין ועשרות אלפי תיירים מכל רחבי תבל - מסע עולמי מטורקיה דרך מקסיקו ועד לאס וגאס

צ'ק אין, פסטיבל רודאו / צילום: שאטרסטוק
צ'ק אין, פסטיבל רודאו / צילום: שאטרסטוק

במסגרת פינת הפסטיבלים והאירועים שלנו מסביב לגלובוס, מן הסתם חודש דצמבר מלווה בלא מעט אירועי חג המולד, אבל על אלה כבר סיפרנו בהרחבה בתוכניות קודמות. אנחנו רוצים להביא בפניכם דווקא כמה אירועים אחרים שמרכזים עניין ועשרות אלפי תיירים מכל רחבי העולם.

נתחיל עם הסופרבול של הרודיאו, אותה רכיבה פרועה על גבו של שור או סוס לא מאולף. לחובבי הז'אנר, בין ה-7 ל-13 בדצמבר יתקיים בלאס וגאס הסופרבול של הרודיאו - אירוע שמקבץ אליו את טובי הקאוובויס והקאווגירלס מכל העולם, שנותנים את ההצגה הטובה ביותר בתחום. בין השאר אפשר לראות אותם ברכיבה ללא אוכף, ברכיבה על שוורים, בתפיסת וקשירת בקר ועוד.

בגואטמלה יתקיים ב-7 בדצמבר פסטיבל שריפת השטן. הפסטיבל מתקיים כל שנה לקראת בוא האביב, אז מנקים תושבי גואטמלה את בתיהם, והגופים העירוניים את משרדיהם ומשליכים את האשפה לרחובות. בשעות הערב מתקבצים מקומיים מכל רחבי העיר, עורמים את האשפה ומציתים אותה, כחלק ממסורת עתיקת-שנים שנקראת ""La Quema del Diablo", באמונה שמהלך זה מטהר את העיר ואת הבתים מהם יצאה הפסולת מנוכחותו של הרוע.

בטורקיה יתקיים בין -10 ל-17 בדצמבר פסטיבל הדרווישים המחוללים. הפסטיבל מתקיים בעיר קוניה Konya, בירתה העתיקה של סלג'וק (Seljuk), ומשתתפים בו יותר ממיליון אנשים שחוגגים את זכרה של מלוואנה Melvana. החגיגות מתקיימות ליד הקבר המפואר, שם רוקדים המאמינים ריקודים טקסיים מיסטיים לזכר המורה וההוגה הדגול שחי בשנים 1207 עד 1273. בהתאם לכך, הטקס הוא בן 700 מאות שנים, והצפייה בו מרתקת.

באקפולקו שבמקסיקו יתקיים ב-12 בדצמבר יום הבתולה מגואדלופה, יום שנחשב לאחת הפייסטות הגדולות באמריקה התיכונה. על-פי האמונה, ביום זה התגלתה לעולם הבתולה מגואדלופה, ותאריך ההתגלות הוא חג לאומי, כשאלפי מאמינים מגיעים למקום בליווי תזמורת וריקודים ומבקשים את עזרתה.

זהו האירוע הפולקלוריסטי החשוב ביותר של מקסיקו. במסגרת החגיגות קופצים מאות אנשים לרצועת מים צרה של 7 מטרים רוחב ו-4 מטרים עומק. בין הקופצים גם מקצוענים מכל העולם. הקפיצות מורכבות, מרהיבות ומפחידות גם יחד ומגיעות לשיאן באירוע "ים האש", שבו מדליקים את רצועת המים בטבעת אש גדולה.