היורשת של מירי רגב?

כל מילה שלפיד כתב על ח"כ שרן השכל היא אמת. תגובתה היא בסגנון מירי רגב

קודם כל אני מבקש לעשות לכם היכרות עם מישהי ששמה שרן השכל. בעבר היתה אחות וטרינרית ומנהלת שיווק. עכשיו היא חברת כנסת מטעם הליכוד, בת 30. היא זכתה לאזכור של יאיר לפיד בפוסט שלו כ"ח"כית הצעירה שנמנעה מלהצביע על תיקון לחוק שהיא בעצמה הציעה". החוק שלפיד כיוון אליו הוא חוק הגיוס. "בטרם הפכה לחברת כנסת, היתה השכל ממובילי המאבק שתמכו בחקיקת חוק הגיוס. עם הצטרפותה לכנסת, התנגדה השכל לביטול הסנקציות הפליליות... ועלתה השאלה כיצד תנהג בהצבעה... בסופו של דבר היא התיישרה עם הקואליציה לביטול הסנקציות והעברת חוק הגיוס".

תשובה נטולת תשובה

הפוסט של לפיד עורר את חמתה של השכל, והיא הלכה בדרך כל בשר, כלומר השיבה בפוסט משלה. הנה קטעים רלוונטיים ממנו: "ראינו שר אוצר ללא שום יכולת וניסיון נוזף בח"כית טירונית מסיעתו (עדי קול) ומעניש אותה כי לא נשמעה לפקודת שליט המפלגה (על כך שנמנעה בהצבעה על חוק המשילות)... "לא הצבעתי בעד החוק (!!!), אך למרבה הפלא יו"ר המפלגה שלי לא 'העניש' אותי".

אני מפציר בכם הקוראים: אנא ממכם, קראו שוב את טיעוני השכל, ותאמרו לי אם אתם מוצאים בהם אחד שקשור לדברי לפיד; האם אתם מוצאים בהם תשובה לטענה שהשכל "נמנעה מלהצביע על תיקון לחוק שהיא בעצמה הציעה". למעשה השכל מאשרת שכל מילה שלפיד כתב עליה היא אמת, ובגלל זה היא נוקטת לפי הכלל הבא: כאשר מבקרים אותך - תתנפל על המבקר, לעולם אל תתייחס לביקורת, במיוחד כאשר היא נכונה ומוצדקת.

יש סיכוי לתשובה עניינית?

גם אם הדברים שכותבת השכל על לפיד נכונים, מה זה קשור למעשה של השכל עצמה? היא חברת כנסת ואני, כאזרח, בהחלט מבקש לדעת ממנה, מפיה, מהמחשב שלה: גברתי הצעירה, למה הצבעת בניגוד לדעותייך ועמדותייך? האם את מצטערת? מתחרטת, אולי? ושאלה נוספת: למה את מתנפלת על לפיד, ולא משיבה על טענתו?

אני מסופק אם אקבל תשובה, ויכול להיות שגם עלי תרעיף השכל את השמצותיה שהיא כנראה מאוד גאה בהן, בבחינת "תראו איך הכנסתי לו". אבל בעצם, השכל, את הכנסת לנו הציבור, כי אנחנו ממש לא זקוקים לעוד מירי רגב בכנסת; ואם לא תיזהרי, ח"כית צעירה, את עוד תהפכי לאורן חזן, שגם הוא חבר סיעתך. ואת רק בת 30.

פוטין הגדול

אמנם כתוב "בנפול אויבך אל תשמח", אבל זה ממש לא אנושי להימנע מלעלוץ כשרואים איך פוטין מזחיל את ארדואן.