המערכת הממוחשבת בהוצאה לפועל מושבתת - הדיונים בוטלו

המערכת המכונה "כלים שלובים" הפסיקה לעבוד ■ המשמעות היא שלא ניתן לבצע שום פעילות בהוצל"פ, כגון הגשת בקשות, צפייה בהחלטות ועוד ■ בינתיים, הדיונים בהוצל"פ מבוטלים עד להודעה חדשה

בשל תקלה לא צפויה במערכת הממוחשבת של ההוצאה לפועל "כלים שלובים", המערכת הפסיקה לעבוד. המשמעות היא שלא ניתן לבצע שום פעילות בההוצאה לפועל, כגון הגשת בקשות, צפייה בהחלטות ועוד. בשל כך בוטלו היום (א') כל הדיונים שהיו צפויים להתקיים, והלשכות נסגר, מלבד פעולות דחופות כגון ביטול דחוף של עיכוב יציאה או צווי מאסר.

בשעות אלה טרם תוקנה התקלה, ונעשים מאמצים להחזיר את המערכת לתפקוד.

עו"ד יוסף ויצמן, המשנה לראש לשכת עורכי הדין וראש פורום ההוצאה לפועל בלשכה, פנה ליו"ר רשות האכיפה והגבייה, דן בן-סימון, וביקש ממנו לבטל את כל הדיונים הקבועים למחר (ב'), וזאת בשל החשש שהתקלה לא תתוקן עוד היום. הודעה בנושא תצא רק מחר בבוקר - דבר שיכול לשבש את הפעילות של עורכי הדין והצדדים המתדיינים.

הרשות הסכימה, ולכן הודיעה כי גם מחר כל הדיונים בהוצאה לפועל מבוטלים. בעניין פתיחת הלשכות עצמן לשם הגשת מסמכים ובקשות - תצא הודעה בבוקר.

מערכת "כלים שלובים" היא מערכת חדשנית שבמסגרתה התיקים מתנהלים ללא נייר, והבקשות נסרקות למערכת ומוגשות לרשם באמצעים אלקטרוניים בלבד.

מאז שעלתה לאוויר, סופגת המערכת החדשה ביקורות רבות מצד עורכי דין בשל תקלות המתרחשות אצלה חדשות לבקרים. 

מרשות האכיפה והגבייה נמסר בתגובה: "מדובר בתקלה חריגה במערכת המחשוב של ההוצאה לפועל 'כלים שלובים', והרשות עושה ככל שניתן על-מנת לתקן את התקלה בהקדם האפשרי. סברנו כי נכון לדחות דיונים וכמובן לאפשר הגשת בקשות דחופות וקבלת חומרים בלשכות. מאז שמערכת 'כלים שלובים' עלתה לאוויר היא זוכה לשבחים רבים ומאפשרת גישה מרחוק לתיקי הוצאה לפועל והגשת בקשות".