לפיד: "לנתק מגע זו תבוסתנות. אנחנו הצד הצודק"

ראש הממשלה ושר החוץ בנימין נתניהו החליט אתמול להשעות את המגעים עם מוסדות האיחוד האירופי בתגובה לסימון המוצרים מההתנחלויות ■ לפיד: "כל מה שההחלטה הזו עושה, זה להשאיר את הזירה לאויבנו, לפלסטינים, לחבורה המתועבת של ה-BDS"

יאיר לפיד  / צילום: רויטרס
יאיר לפיד / צילום: רויטרס

"ההחלטה של הממשלה לנתק מגע עם האיחוד האירופי זו תבוסתנות. זה כאילו יגידו לצה"ל 'תשמע יורים באיזה מקום, אז אל תגיע לשם', כך אמר היום (ב') יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד, בתגובה להחלטת ראש הממשלה נתניהו להשעות את המגעים עם מוסדות האיחוד האירופי.

לפיד הוסיף וטען: "כל מה שההחלטה הזו עושה, זה להשאיר את הזירה לאויבנו, לפלסטינים, לחבורה המתועבת של ה-BDS, לכל אלה שבעד סימון מוצרים במקום שדעתנו תישמע. המלחמה על דעת הקהל, המלחמה על הדיפלומטיה היא מלחמה מתישה וסיזיפית, אבל לנתק מגע זה לא פיתרון. צריך ללכת ולהילחם. אנחנו הצד הצודק, אפשר לנצח את זה. החלטה לא טובה. אני קורא לראש הממשלה לחזור בו".

דבריו של לפיד מגיעים כאמור לאחר שנתניהו, המחזיק גם בתיק החוץ, הורה לאנשי המשרד לעצור את המגעים עם מוסדות האיחוד האירופי המעורבים במשא-ומתן מול הפלסטינים. ההוראה מגיעה בעקבות החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות מעבר לקו הירוק.