נתניהו הורה להשעות המגעים המדיניים עם האיחוד האירופי

בעקבות החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, הורה ראש הממשלה ושר החוץ להקפיא את הקשרים גם מוסדות באיחוד שעוסקים במו"מ עם הפלסטינים ■ משרד החוץ: נמשיך לקיים מגעים מול מדינות מסוימות באירופה

בנימין נתניהו / צילום: רויטרס
בנימין נתניהו / צילום: רויטרס

ראש הממשלה בנימין נתניהו, המחזיק גם בתיק החוץ, הורה לאנשי המשרד לעצור את המגעים עם מוסדות האיחוד האירופי המעורבים במשא-ומתן מול הפלסטינים. ההוראה מגיעה בעקבות החלטת האיחוד האירופי לסמן מוצרים שיוצרו בהתנחלויות מעבר לקו הירוק. 

נתניהו הורה למשרד החוץ לקיים הערכה מחדש לגבי מעורבות מוסדות האיחוד האירופי בכל הקשור לתהליך המדיני עם הפלסטינים. עד להשלמת תהליך ההערכה מחדש, ביקש ראש הממשלה להשעות את המגעים המדיניים עם מוסדות האיחוד האירופי ונציגיו.

במשרד החוץ הבהירו כי ישראל מקיימת מגעים מדיניים עם מדינות אינדיבידואליות באירופה כגון גרמניה, בריטניה וצרפת, אך לא עם מוסדות האיחוד האירופי.

לפני שבועיים אישרה נציבות האיחוד האירופי סימון של מוצרים שיוצרו בהתנחלויות ישראליות "על אדמה כבושה". בישראל זועמים על המהלך, שלטענת גורמים שונים יפגע גם בעובדים פלסטינים רבים. השליח של האיחוד האירופי לישראל זומן לשיחת נזיפה במשרד החוץ בעקבות ההחלטה.

בישיבת הנציבות בבריסל אושרה ההחלטה לפיה תצורף תווית המעידה על מקום הייצור לכל מוצר "שמגיע מהשטחים שנכבשו על ידי ישראל מאז יוני 1967". על פי ההחלטה, יצרנים ישראלים יצטרכו לציין במפורש אילו מוצרים מגיעים מההתנחלויות. לא נקבע מהו הניסוח האחיד והמדויק, אך על פי ההחלטה התווית צריכה לכלול את המילה "settlement" - התנחלות.