רשת, קשת וערוץ 10 מבקשים להופיע יחד בפני פילבר

ועדת פילבר, בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת, אמורה לדון באסדרה חדשה של שוק המדיה הישראלי ■ דיוני הוועדה יוארכו עד למארס 2016

זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, וערוץ 10 מבקשים להציג עמדה משותפת בפני ועדת פילבר. לידי "גלובס" הגיע מכתב ששלחו יחד מנהלי הרגולציה בשלושת הגופים, ובו הם מבקשים ממנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, להופיע בפני הוועדה "בהקדם האפשרי, כבר בשלבי הדיונים הראשוניים".

 

על-פי המכתב שנשלח לפילבר מאת טלי גורן, סמנכ"לית הרגולציה והתקשורת של קשת; שאול מגנזי, המשנה למנכ"ל רשת; ועו"ד דבורה קמחי, סמנכ"לית הרגולציה והייעוץ המשפטי של ערוץ 10 - שלושת הגופים המרכיבים את שני ערוצי הברודקאסט המסחריים בישראל "מובילים את שוק הטלוויזיה והיצירה הטלוויזיונית בישראל ומתמודדים בשנים האחרונות אף יותר מבעבר עם אתגרים אקסוגניים רבים; שינויים טכנולוגיים שהביאו לשינוי באופי צריכת התוכן ולזליגת תקציבי הפרסום אל פלטפורמות המדיה החדשות, שוק פרסום סטגנטי לעומת רגולציה ארכאית ודווקנית שטרם התאימה עצמה למצב החדש".

שלושת הגופים כותבים כי "לשוק התקשורת של שנת 1993 אין כמעט דבר עם שוק התקשורת של שנת 2015. לוועדה אשר אתה עומד בראשה יש תפקיד מכריע בעיצוב שוק התקשורת העתידי ואפשרות אמיתית ליצירת שינוי אמיתי ושוק בר-קיימא".

ועדת פילבר, בראשותו של מנכ"ל משרד התקשורת, אמורה לדון באסדרה חדשה של שוק המדיה הישראלי. באחרונה ביקש פילבר להאריך את דיוני הוועדה עד למארס 2016.

אין זו הפעם הראשונה שגופי השידור מציגים עמדה מאוחדת סביב הנושא. במכתב ששלחו באוגוסט השנה לפילבר, ביקשו שלושת מנכ"לי גופי השידור להפנות את תשומת-הלב לגופי ענק לא ישראלים כמו גוגל ופייסבוק, אשר מושכים אליהם תקציבי פרסום מישראל החוצה ומשנים את עוגת הפרסום.

"בישראל, בדומה לשאר העולם, טבעה של פעילות הטלוויזיה של גופים אלה מושתת על שימוש בתוכני הווידאו שהופקו ושודרו על-ידי אחרים", כתבו אז מנכ"ל קשת אבי ניר, מנכ"ל רשת אבי צבי ומנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי.

לדבריהם, "גופי ענק אלה פועלים ללא כל מגבלות וללא רגולציה בכל תחום שהוא, אף לא תשלומי מסים מקומיים. פעולותיהם האגרסיביות כבר החלו ליצור אפקט של פגיעה בגופי השידור, המובילה לפגיעה במפיקים, ביוצרים ובאלפי עובדים בתעשייה. מנגד, העולם הרגולטורי טרם השיג את ההתפתחויות הטכנולוגיות".